לאור העומס בי-ם: מחלקת קורונה ייעודית בבית החולים הפסיכיאטרי

לאחר שמחלקות הקורונה ב'הדסה' וב'שערי צדק' עולות על גדותיהן, הודיע משרד הבריאות על פתיחת מחלקת קורונה נוספת, באגף ייעודי שהוקם בבית החולים הפסיכיאטרי 'הרצוג' בגבעת שאול

בריאות 16.8.2020 | 18:18

הדסה עין כרם צילום: הדס פרוש, פלאש 90

יאושפזו ב'הרצוג', ולא על רקע פסיכיאטרי: לאור ריבוי החולים בבירה, הודיע משרד הבריאות על פתיחת מחלקת קורונה נוספת, אם כי בבית החולים 'הרצוג'. המחלקה החדשה שתופעל באגף התת קרקעי החדש של בית החולים הפסיכיאטרי הרצוג בגבעת שאול, צפוי לאכלס 160 מיטות של חולי קורונה.

בימים האחרונים מתמודדים בבתי החולים 'הדסה' ו'שערי צדק' עם עומס בלתי אפשרי במחלקות הקורונה שעברו זה מכבר את מאת אחוזי התפוסה, והעומס אף משפיע על כלל המחלקות (בשבוע שעבר אף הודיע בית החולים 'הדסה' על סגירת המיון למספר שעות). כתוצאה מכך הודיע משרד הבריאות על פיחת מחלקה נוספת לחולי קורונה.

בהתאם להנחיה, הודיע משרד הבריאות כי המחלקה החדשה, שתכלול 160 מיטות, תופעל במרכז הרפואי הרצוג, המוכר לציבור כבית החולים גריאטרי ופסיכיאטרי והוא ממוקם בגבעת שאול בירושלים (סמוך להר המנוחות). בסוף השבוע שעבר אף ביקר במקום מנכ"ל המשרד, פרופ' חזי לוי, במטרה לעקוב אחר ההתקדמות.

בית החולים הרצוג אולי מוכר פחות לציבור, אך הוא נחשבת לבית החולים השלישי בגודלו בירושלים, אחרי בתי החולים הדסה ושערי צדק. במתחם בית החולים הוקם לאחרונה מכספי תרומות אגף חדש שמנותק מיתר בנייני בית החולים, כאשר מחלקת הקורונה תשוכן באגף התת קרקעי של המבנה. אגף זה אמור היה במקור לשמש כמרחב רפואי מוגן בפני מתקפת טילים ולוחמה כימית וביולוגית במקרה של מלחמה.

אך לצד פתיחת המחלקה הנוספת ב'הרצוג', מבקשים במשרד הבריאות להקים מחלקה נוספת בבית חולים נוסף וזאת בעקבות הריבוי והמשך התחלואה בבירה, בעיקר בשכונות מזרח העיר שם ישנה בימים האחרונים עליה מדאיגה במספר החולים הפעילים.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום