פרופ' סגל ממכון ויצמן: הסיכוי של חולים צעירים להידרדר – גבוה פי כמה מצעירות

מניתוח של חולים בישראל, קובע פרופ' ערן סגל ממכון ויצמן, כי הסיכון של חולים צעירים בני 30-40 להידרדר גבוה פי שבעה משל נשים בגילאים דומים

בריאות 16.8.2020 | 16:54

צילום: יוסי אלוני, פלאש 90

אם אתם גברים, היזהרו עוד יותר שלא להידבק: מחקר חדש שערך הפרופ' פרופ' ערן סגל ממכון ויצמן על בסיס נתוני התחלואה בישראל, מעלה כי הסיכון של גברים בגילאי 40-30 שחלו בקורונה להידרדר ולהיות חולים קשים, גבוה כמעט פי שבעה משל נשים.

לפי הניתוח החדש, הסיכויים של חולים צעירים לחלות ולהידרדר מורגש בעיקר בגילאים הצעירים, ורק בקרב בני 70 ומעלה משתווה הסיכון בין גברים לנשים. המגמה מתהפכת כאשר החולים הם מבוגרים יותר בגילאי 80 ומעלה, שם הסיכון של נשים להידרדרות במצבן גבוה מעט משל גברים.

לפי אותו ניתוח בקרב גברים ונשים, אחד מכל שלושה חולי קורונה מעל גיל 80 יידרדר למצב קשה (32% בקרב נשים ו-31% בקרב גברים). בקרב בני 70-74 הסיכון של גברים חולי קורונה להגיע למצב קשה הוא מעט פחות מ-1 ל-5 (17.7%) ואצל נשים 1 מכל 7 (13.2%). בגילאים הצעירים הסיכון להידרדרות נמוך יותר.

נזכיר כי עד כה היו מספר מחקרים שקבעו כי גברים מצויים בסיכון גבוה יותר לחלות בקורונה וכן להגיע למצבים רפואיים מורכבים כתוצאה מהקורונה. עם זאת, עד לרגע זה לא נמצא הסבר שיוכל לשפוך אור על הנתונים הללו.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום