למעלה מ-400 חולים במצב קשה; 5 נפטרו

נמשך הזינוק במספר חולי הקורונה, ולראשונה מאז התפרצות הנגיף מספר החולים הקשים חצה את ה-400 • משרד הבריאות מעדכן כי מאז חצות נפטרו חמישה חולים נוספים, בכך מתקרב מספר הנפטרים בישראל ל-700

בריאות 18.8.2020 | 11:50

חיטוי מטוס בדרך לאילת אמש צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90

1,660 חולי קורונה נוספים אובחנו בישראל במהלך היממה האחרונה, בכך עלה מספר החולים מתחילת ההתפרצות הנגיף בארץ ל-95,264. כך עולה מנתוני משרד הבריאות שפורסמו הבוקר (שלישי). על פי הנתונים, אמש בוצעו 25,228 בדיקות לחשודים כחולי קורונה.

מספר החולים הפעילים עומד נכון להבוקר, על 23,399. מספר המונשמים ממשיך לעלות ועומד כעת על 113 חולים הזקוקים למכונת הנשמה - עלייה של ארבעה חולים במספר המונשמים מאז אמש - מתוך 410 חולים במצב קשה המאושפזים בבתי החולים. חמישה חולי קורונה נוספים נפטר מאז אמש בשעות הערב, כך שמספר הנפטרים עומד על 698. 25,228 חולים החלימו עד כה מהנגיף.

כפי שדווח אתמול, לאחר שבמשרד הבריאות שקלו לקצר את תקופת הבידוד לאלו שנחשפו לחולים מאומתים, הודיע משרד הבריאות לוועדת החוץ והביטחון של הכנסת כי החליט שלא לקצר את תקופת הבידוד בבית המוטלת על כל מי שנחשף לחולה קורונה מאומת. לפי ההודעה העדכנית, תקופת הבידוד תישאר כפי שהיא ותעמוד על  14 יום.

במשרד שקלו אמנם לקצר את תקופת הבידוד לאלו שנחשפו לחולים מאומתים, וזאת בהמשך להנחיה אותה העבירה ראש שירותי בריאות הציבור בפועל, הד"ר שרון אלרעי פרייס, לפיה משך הבידוד לחולים מסוימים עם סימפטומים או בלעדיהם ייספר מיום נטילת דגימת הקורונה ולא מיום קבלת התוצאה החיובית. לאור זאת ביקשה  ועדת החוץ והביטחון לשקול אפשרות לקיצור משך הבידוד לקראת הארכת הפעלת אמצעי איכון השב"כ, כשדובר כי תקופת הבידוד תעמוד על 12 יום ואפילו פחות.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום