כרזות נתלו בחוצות: "היהודים הם הנגיף"

האנטישמיות חוזרת לארגנטינה בחסות נגיף הקורונה. כרזות עם ביטויים קשים כלפי היהודים פורסמו בפרובינציית נאוקן • נשיא וועד הקהילות בארגנטינה ל'בחדרי חרדים': "אנו מבינים שלאור המצב הכלכלי והסגר המתמשך, ישנם קיצוניים יחידים המנסים לנצל את המצב בכדי ללבות שנאה וקיטוב"

חדשות בעולם 25.8.2020 | 10:30

אילוסטרציה צילום: תומר נויברג, פלאש 90

כרזות אנטישמיות המאשימות את היהודים במגיפת הקורונה, נראו בסוף השבוע בפרובינציית נאוקן שבארגנטינה, הממוקמת כ-1000 קילומטרים דרומית לבואנוס איירס.

בכרזות היו ביטויים כמו "היהודים הם הנגיף" ו"ארגנטינאים ערים לדיקטטורה היהודית העולמית". כ-300 יהודים מתגוררים במקום מתוך אוכלוסייה של 230,000 תושבים. ארגנטינה הנהיגה מאז חודש מרץ את אחת מהסגרים המחמירים בעולם.

נשיא הסניף של הארגון היהודי DAIA המקומי, קרלוס מרבנקין, אמר לכלי התקשורת כי "הם עבריינים, אנטי-חברתיים, שרק מפיצים שנאה בתקופה בה החברה הארגנטינאית מלאה עם מגיפת הנגיף, זה לא עוזר למצב הבריאות הנפשי שלנו אלא רק עוזר לאנשים לחלות". כך דיווח האתר lmneuquen.

עוד הוא אמר: "על הכרזות הללו יש תמונות עם האף העקום ששימש את האנטישמיות באירופה בשנותיה הראשונות של המאה העשרים, שמקורן בפרוטוקולים של זקני ציון, הם גם פורסמו בעלונים אנטישמיים שפרסמה המשטרה החשאית של רוסיה הצארית ואשר הפכו לימים לשימוש על ידי כל הקבוצות האנטי-יהודיות".

בחלק מהמודעות הופיעה גם דמותו של הנשיא אלברטו פרננדס, והם ניתלו בתחנת האוטובוס ועל עמודי חשמל.

אריאל גלבלונג, מנהל הסניף באמריקה הלטינית של מרכז שמעון ויזנטל, אמר כי "הם מפיצים מסר של שנאה שיש עליו עונש בבירור בחוק. זה לא מפתיע שזה קורה באותו מקום בו הימין הקיצוני השיג 30,000 קולות בבחירות המקדימות של 2019".

הרב אליהו המרה - נשיא וועד הקהילות בארגנטינה אומר על כך ל'בחדרי חרדים': "אנו עוקבים בדאגה אחר העליה בהתבטאויות האנטישמיות במדינה, ככלל החברה הארגנטינאית היא חברה סובלנית ומכבדת מיעוטים, והרשויות האזוריות והלאומיות קשובות וערים לצרכי הקהילה, אנו מבינים שלאור המצב הכלכלי והסגר המתמשך, ישנם קיצוניים יחידים המנסים לנצל את המצב בכדי ללבות שנאה וקיטוב. אסור לנו להשלים עם תופעות כאלו, ואנו דורשים מהרשויות האזוריות והארציות למצות את הדין עם הנוגעים בדבר, אסור לנו כחברה להסכים ולהבליג על התבטאויות ופרסומים אנטישמיים".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום