הרבנים בקריאה: חובה לשמור על תקנות ממשלת אוקראינה הנכבדה

רבני ברסלב מהשורה הראשונה יוצאים בקריאה נרגשת לחסידים שמתכוננים להגיע לציון באומן לקראת ראש השנה לשמור על כל ההנחיות ויתר התקנות שהתקינה ממשלת אוקראינה. "על כן חובה מוחלטת מוטלת על כל אחד מחסידי ברסלב שיחי' המגיע לאומן לשמור על כל ההנחיות"

חרדים 1.9.2020 | 16:10

חסידי ברסלב מסתופפים באומן צילום: יוסי גולדברגר

לקראת ראש השנה ובצל סאגת הנסיעה לאומן יוצאים גדולי ורבני ברסלב לקראת הקיבוץ הקדוש בימי ראש השנה בעיר אומן בקריאה נרגשת על כל חסיד ברסלב המגיע לאומן לשמור על כל ההנחיות ויתר התקנות שהתקינה ממשלת אוקראינה.

"לכלל אנ"ש חסידי ברסלב היקרים" פותחים הרבנים במכתב מיוחד היוצא לקראת ראש השנה ובצל סאגת הנסיעה לאומן בעידן נגיף הקורונה, בקריאה נרגשת. "מאז נוסדה חסידות ברסלב על ידי רבינו הקדוש רבי נחמן מברסלב לפני למעלה מ 200 שנה יודע כל חסיד ברסלב את גודל מעלת וקדושת הראש השנה של רבינו הק' היינו: שכל חסידי ברסלב יתקבצו ויתכנסו מכל מקומות מושבותיהם, לציון רבינו הק' בעיר אומן לימי ראש השנה, להתפלל לפני בורא עולם על קברו של רבינו הקדוש בערב ראש השנה, ולהתפלל באומן את תפילות ראש השנה. ורבינו הקדוש הזהיר על זה שכל מי שסר למשמעתו ומקורב אליו, יהיה על ראש השנה אצלו – לא יחסר איש" מדגישים הרבנים בפתח המכתב המיוחד.

השנה, לאור ההשתוללות של נגיף הקורונה כאשר כל הקיבוץ הגדול באומן מוטל על הכף בימים אלו יוצאים גדולי הרבנים ומזהירים "ועל כן חובה מוחלטת מוטלת על כל אחד מחסידי ברסלב שיחי' המגיע לאומן לשמור על כל ההנחיות. לשמור שלא תהיינה התאספויות שלא לצורך, לחבוש מסיכות במקומות ציבוריים (כציון הקדוש, בבתי הכנסת וכו') ויתר התקנות שהתקינה ממשלת אוקראינה הנכבדה".

לסיום כותבים הרבנים "וחלילה וחס מי שאינו שומר על ההנחיות, מלבד מה שמסכן את בריאות הסובבים אותו, הוא גם מזיק לרבים, שכן הוא עלול לגרום לכך שבגללו ימנעו מאחרים להגיע לקיבוץ הקדוש.

על המכתב חתמו כלל גדולי ורבני חסידות ברסלב "ואנו מברכים את כלל חסידי ברסלב בברכת שנה טובה ומתוקה". הרב יעקב מאיר שכטר, הרב שמואל מאיר קרמר, הרב שמעון שפירא, והרב נתן ליברמנש, הרב אפרים קניג, הרב אלימלך זילביגער, הרב שלום ארוש, הרב יצחק פרידמן, הרב אברהם יצחק מערמלשטיין, הרב עוזיהו אלקורט, הרב ארז משה דורון, הרב עופר גיסין, הרב שמעון טייכנר הרב מסעוד גבאי, והרב אליהו גודלבסקי.

עם זאת, פורסמה היום ברשתות החברתיות הודעת אזהרה "הודעה דחופה! כל מי שנכנס לאוקראינה ממדינה זרה (לא משנה מאיזה מדינה). חייב לעשות בדיקת קורונה, או להיות בבידוד שבועיים. מי שיימצא בלי בדיקת קורונה שלילית ויתפס ע״י המשטרה המקומית (הם כבר מסתובבים ברחובות מהיום). מקבל קנס של 17000 גריבנה (בערך 630$). ומגורש מיידית מהמדינה, וגם מקבל חותמת שחורה בדרכון ל-3 שנים. ראו הוזהרתם" לשון ההודעה.

גם  יו"ר מזכירות חסידות ברסלב בישראל, נחמן בנשיעה, הגיע לאומן בהזמנה רשמית של ממשלת אוקראינה. לשכת הנשיא מינתה ועדה שתרכז את נושא הנסיעה לאומן בראש השנה, בראשות פרויקטור הקורונה האוקראיני ומפכ"ל משטרת אוקראינה. סיור מיוחד נערך באומן יחד עם שר הבריאות במטרה לבדוק את שמירת ההנחיות.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום