אי וודאות במגזר החרדי: האם מוסדות הלימוד ימשיכו לפעול

רבבות הורים חרדים משכיבים בשעות אלה את ילדיהם לשנת הלילה ולא יודעים עדיין בשעה זו, האם ילדיהם יצעדו מחר לתלמוד תורה או לבית הספר, או שמא צריך לדאוג להם לסידור בזמן שההורים יוצאים לעבודתם. מבתי גדולי ישראל עדיין לא יצאה הוראה ברורה בנושא

חרדים 8.9.2020 | 19:11

לימודים מסכות בת"ת החדש בבני ברק צילום: שוקי לרר

בזמן שהחל משעה זו החל סגר ב-40 ערים, בהן גם במספר ערים חרדיות, בראשם העיר בני ברק, עדיין לא ברור האם מוסדות הלימוד ייפתחו מחר (רביעי) חרף הוראות הממשלה לסגור אותם.

במהלך היממה החולפת לא פורסמה עמדה רשמית מביתם של גדולי ישראל מהציבור הליטאי, או הספרדי, האם לסגור את תלמודי התורה ובתי הספר או שמא להמשיך בשגרה למרות ההגבלות.

במציאות, אלפי הורים בערים: בני ברק, אלעד, ביתר, שכונות בבית שמש, שכונות בירושלים - רמות, רמת שלמה וסנהדריה עדיין לא יודעים האם מסגרת הלימודים של ילדיהם תפעל מחר.

ברשת החינוך העצמאי שיגרו הערב (שלישי) הודעה למוסדות הפזורים בערים האדומות ובהם נמסר: "החינוך העצמאי פועל לפי ההוראות, הנהלת החינוך העצמאי מחזקת את ידי נציגי הציבור הפועלים להתאים את ההחלטה לידי החינוך העצמאי".

גם מהודעה זו לא ברור האם המוסדות יפעלו מחר בשגרה או יפסיקו את הלימודים עד להסרת המגבלות על הערים האדומות בשבוע הבא, ערב ראש השנה. כשעמדה רשמית מבתי גדולי ישראל טרם נשמעה.

יצוין כי הוראת שר התורה הגר"ח קנייבסקי למוסדות הלימוד בתלמודי תורה ובישיבות להמשיך כרגיל.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום