כל צמרת משרד הבריאות נכנסים לבידוד

מידה כנגד מידה? צמרת משרד הבריאות, כולל השר, הסגן וכן פרופ' רוני גמזו נכנסו הערב לבידוד ביתי לאחר שנחשפו לחולה מאומת העובד בפרויקט 'מגן ישראל'. הדבר מתרחש בשעה שרבבות אזרחי ישראל המתגוררים בערים אדומות נכנסים לעוצר לילי ראשון מסוגו. חברי הצמרת ימשיכו לעבוד מרחוק מביתם

בריאות 8.9.2020 | 19:52

צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

באופן מקביל לאלפי אזרחי ישראל שנכנסו בשעה האחרונה לעוצר לילי ולהגבלות בעקבות הגדרת עיר מגוריהם כ'אדומה' על פי מתווה הרמזור, במטה 'מגן ישראל' מעדכנים הערב (שלישי) כי צמרת משרד הבריאות, ובכללם שר הבריאות יולי אדלשטיין, סגנו ח"כ יואב קיש ופרופ' רוני גמזו יכנסו לבידוד לאחר שנחשפו לחולה מאומת עובד פרויקט 'מגן ישראל'.

בהודעה שנמסרה מטעם מטה 'מגן ישראל' נכתב כי "נוכח הימצאותו כחיובי לנגיף הקורונה של עובד "מגן ישראל", חקירה אפדימיולוגיות העלתה כי שר הבריאות יולי אדלשטיין וצמרת משרדו נכחו סמוך לחולה המאומת ולפיכך הם נדרשים להיכנס לבידוד".

מלבד השר, הבכירים הנוספים שייכנסו לבידוד: סגן שר הבריאות ח"כ יואב קיש. מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' חזי לוי. ראש מטה שר הבריאות קובי צורף. היועמ"ש של המשרד עו"ד אורי שוורץ. פרופ' רן בליצר וכן אלוף במיל' רוני נומה, ראש דסק חרדים.

בהודעה שנמסרה מוקדם יותר הערב נכתב כי "לפני זמן קצר אובחן חבר במטה ׳מגן ישראל׳ כחולה בקורונה, ונכנס מיד לבידוד. מחקירה אפידימיולוגית ראשונית עולה כי פרופ' גמזו וחברי מטה נוספים שהיו עימו במגע, יכנסו לבידוד בהתאם לנוהלים; זאת על אף צעדי הזהירות של עטיית מסיכה".

עוד נמסר כי הפרויקטור פרופ' גמזו: "ימשיך לנהל את המאבק בקורונה ממקום בידודו ובהזדמנות זאת מדגיש את החובה לזהירות עליונה והצורך להכנס לבידוד גם בחשיפה קלה כדי למנוע אפשרות הדבקה".

מוקדם יותר היום התייחס גמזו להגבלות שהחלו הערב, "היום אנחנו מתחילים עוצר לילה והגבלות, אלו הגבלות מאוד משמעותיות ואנחנו צריכים לדעת שאנחנו יום שני עם מעל 3000 נדבקים מעל 40 אלף בדיקות. אנחנו בודקים הרבה ומוצאים הרבה מאומתים, ואנחנו עושים צעדים קשים מאוד על הרבה אזרחים במדינת ישראל". פתח גמזו את דבריו.

עוד אמר "אנחנו בונים תשתיות של מערכת שמנהלת את הקורונה ומנהלת את הקורונה ברחבי הארץ, זאת תשתית שצריך לבנות אותה ולנהל אותה. תהליך בניית המשאבים הניהוליים והתשתיות הניהוליות, צמוד כל הזמן על ידי פיקוד העורף לתהליך של קטיעת השרשראות, אני מזכיר אדם שנדבק בקורונה הרבה פעמים הוא לא מרגיש, הוא מרגיש בריא, אבל יכול להיות שנדע עליו ונגיע אליו שהוא מאומת, נדגום, נחקור אותו וכך נסגור מעגלים".

בחדרי חרדים

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום