ר' חיים הורה לחדש את מנהג הקדמונים להסרת קפידות

נדיר, מיוחד ומרגש: בעקבות מקרים רבים וקשים שהגיעו לשולחנו של מרן שר התורה שליט"א, ובהם צרות ועיכובים בעניינים שונים, הורה לקיים מעמד נורא בתחינה להסרת קפידות שעליהם, שהוא דבר המעכב תפילתם ומעורר דין ה"י • התפילה תתקיים בערב יום הכיפורים לאחר חצות הלילה בקבר מרן החזו"א זיע"א, בראשות חדב"נ ראש הישיבה הגאון רבי שרגא שטיינמן שליט"א •  מי לא רוצה להגיע ליום כיפור נקי מהקפדות? הזדמנות נדירה

חרדים 24.9.2020 | 13:32

הגר"ח עם מכתב ההוראה צילום: באדיבות המצלם

בימי מחילת עוונות בהם עם ישראל כולו דואג לפייס ולקבל מחילת כל היזק או צער, יתקיים תיקון נורא ומבהיל נפש להסרת קפידות עבור הזקוקים לכך ואין בידם לפייס. עמלי התורה יעמדו בסילודין וטהרה בסוד הנורא של בקשת מחילה ברבים והסרת חרון אף הנודע בקבלה, לאחר חצות הליל קודם היום הקדוש, לטהר ולהיטהר.

התפילה המיוחדת תיערך ע"פ הוראת מרן שר התורה הגר"ח קניבסקי שליט"א, לאחר מקרים קשים ביותר שהגיעו לשולחנו, ובהם מעוכבי זיווגים ופרי בטן ופרנסה וחולי באופנים של מצוקה וכאב עד דכדוכה של נפש לדעת על מה זה ולמה זה, וחישב מרן שליט"א לתלות בקפידא ה"י המעכבת בידם. היות ופעמים רבות לא ניתן לדעת היכן ניתן להשיג המקפיד, ולא ניתן לאתרו כיום וכיוצ"ב, או שלא נודע בבירור היכן וכיצד ומי, ועל כן הורה לראשי הכוללים "רינה של תורה" הידועים בחיבת הקודש של רשכבה"ג מרן שליט"א לעמל תורתם בעמדם לפני השם בלילות, לקיים תפילה מיוחדת למחילת הרבים ובתחינה להסרת קפידות.

רוצים להיות שותפים למעמד הנשגב בציון החזו"א? לחצו כאן>>>

עקרון הדבר וסדר התפילה הוא ע"פ הנוסח הנורא בו כל המשתתפים מוחלים בכוונת הלב לכל מי שפגע כנגדם, ומתפללים שכשם שכאן מוחלים יעורר הקב"ה חיננו ואת חינם של כל המוזכרים בתפילה בעיני כל אדם, וכל מי שנפגע מהם יסלח להם בלב שלם ויסיר כל כעס וקפידא מעליהם.

ע"פ הוראת רשכהב"ג מרן שליט"א, המעמד הנורא יתקיים על קברו של דודו מרן החזון איש זיע"א יחד עם כוח התורה וכוח הרבים, ולכן עמלי התורה של "רינה של תורה" יעמדו קודם המעמד בלימוד ג' שעות בתענית דיבור ורק לאחר מכן ישפכו שיח כמדובר בראשות רה"י הגאון רבי שרגא שטיינמן שליט"א.

במעמד יוזכרו כל השמות של הרוצים להשתתף במחילת רבים זו בכדי שתתקבל תפילתם לישועה ולקרוע גזר דינם אל טובה וברכה. הרוצים להגיע אל יום מחילת עוונות בנקיות ובבירור לבחינת "עד שירצה את חברו" אשר בידוע וכמוזהר הוא התנאי לכפרת היום הקדוש, לחצו כאן>>>

רוצים להיות שותפים למעמד הנשגב בציון החזו"א? לחצו כאן>>>

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום