התקשורת האמריקאית מדווחת: "החרדים התעלמו מההוראות"

התקשורת האמריקאית בסיקור נרחב על הנעשה בתוככי הקהילה החרדית בניו יורק בתקופת החגים בצל התפרצות הנגיף • על פי הדיווח ב'ניו יורק פוסט' מעדות של מנקה העובד בבית הכנסת בווילאמסבורג: "השוטרים מחלקים מסיכות בחוץ, אך הם מורידים אותן בפנים"

יענקי פרבר | חדשות בעולם 12.10.2020 | 10:32

אהלי תפילה בפלטבוש צילום: באדיבות המצלם

"יהודים חרדים שרו והתפללו בברוקלין בשבת בצפיפות עם מאות חוגגים כשהחלה שמחת תורה, חגיגה של יומיים בו חוגגים את התורה" כך פותח ה'ניו יורק פוסט' את הדיווח

"בזמן הפסח היינו בסגר רובנו חלינו, איבדנו אנשים מהטובים בקהילה", כך אמרה אישה שזוהתה בשמה הפרטי, חיה, בקראון הייטס, שם כ-200 מתפללים התאספו יחד. "עכשיו, אנחנו בצד השני של המגפה" היא אמרה.

הפוסט מדווח כי היא דיווחה להם על "חדשות מזויפות" מאחר שמספר הנדבקים עלה לאחרונה בברוקלין, דבר שהוביל ביום חמישי האחרון לכללים נוקשים המגבילים את ההתכנסויות עד 25 איש, או עד 10 אנשים ב'נקודות האדמות'.

"המספרים הם לא כמו שהיו, וגם אפשר לטפל בהם יותר", אמרה חיה לכתב ה'ניו יורק פוסט'. "רופאי הקהילה אומרים לנו איך לחיות את חיינו". מתפלל נוסף אמר: "אנשים לא מבינים שיש לנו חסינות לעדר". לדבריו, "אנשים לא מבינים שאנשים לא הלכו לבתי החולים חודשים ארוכים, יש לנו רופאים בקהילה שלנו שאומרים לנו מה לעשות", הוסיף. "כשאתה רואה כל כך הרבה זמן אנשים כבר לא חולים, אנחנו מרגישים שאנחנו יכולים לחגוג".

בוויליאמסבורג אחד ממנקי בית הכנסת של 'יטב לב' סאטמר, אמר לפוסט, "לאף אחד לא אכפת, לעתים קרובות יש מאות ללא מסכות" התלונן. "השוטרים נותנים להם מסכות מחוץ לבית הכנסת ובפנים הם מורידים את זה".

"אבל מה אני אעשה? אני צריך לעבוד" הוסיף, "קצת קשה למצוא עבודה עכשיו". הפוסט מציין כי "לא כל החרדים מתנהגים בפזיזות, אומר, אלכס אדמה, שכן גוי ל'פוסט', האיש מתגורר שני רחובות משכונת סאטמר בדרום וויליאמסבורג. אבל "יש קבוצה גדולה שלא מקשיבה", אמר. "אני חושב שהם משתמשים בדת כדי להצדיק התנהגות פלילית," אמר. "הם לא מאמינים במדע, ואם מישהו אומר על זה משהו, הם אומרים שאתה אנטישמי. אני לא מבין למה העיר לא יכולה לעשות כלום, המושל וראש העיר אמרו שהם יתחילו לאכוף את הכללים האלה, אבל לא ראיתי את זה קורה".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום