בצל העימותים הפנימיים: פקחים מציפים את בורו פארק

פקחי עיריית ניו יורק פושטים על השכונות החרדיות במטרה לאכוף את הנחיות המושל באשר להתמודדות עם נגיף הקורונה והדבר יוצר חיכוכים בינם לבין המקומיים. אמש תועד עימות אחד שכזה מיני רבים, בו נראים תושבים חרדים מתעמתים מילולית עם פקחים | ומי האשם בכך?

יענקי פרבר | חדשות בעולם 14.10.2020 | 08:20

חרדים ברחובות בורו פארק צילום: נתי שוחט, פלאש 90

זה היום השני ברציפות שפקחי ניו יורק יצאו בהמוניהם לאכוף את הוראות המושל לצמצום התפשטות נגיף הקורונה בשכונות החרדיות פלטבוש ובבורו פארק, בדוחות נאמר כי הם מואשמים ב"אי מילוי הוראותיו של המושל".

בעלי חנויות רבים דיווחו כי נאמרו להם דברים שונים על ידי הפקחים. חבר המועצה של ניו יורק קלמן יגר אמר לאתר Yeshiva world news כי "ההוראות הסותרות של פקחים אלה והתייחסות שונה מאוד לעסקים דומים, זו בדיוק הסיבה שהקהילה שלנו מרגישה שאנחנו מקוטלגים בצורה לא הוגנת על ידי העיר והמדינה".

בעלי חנויות והולכי רגל זועמים רבים התעמתו עם הפקחים בשדרה 13. אישה חרדית אמרה לבעל חנות שהתווכח עם שני פקחים בשדרה 13: "הם נתנו לך דו"ח כי אתה יהודי".

"לא. אני לא חושב ככה", הגיב אחד הפקחים. "למה בכלל את אומרת דבר כזה?". "כמובן, זה ברור", הגיבה האישה. "אחד פלוס אחד הוא שניים, יהודי פלוס יהודי שווה לתת דו"ח, אתם תוקפים את בורו פארק. אני לא גרה בבורו פארק, אין לנו את זה בשכונה שלנו. הם לא מגיעים לשכונות שלנו".

לא ברור לאיזו שכונה מתייחסת האישה, או אם היא בכלל מתגוררת באחד ממוקדי הקורונה שנאכפים על ידי מושל ניו יורק.

על פי הדיווחים, עשרות זימונים הועברו ביום שני ושלישי. הזימונים הם זימון לבית המשפט, עם קנס אפשרי (אם יורשע) בסכום של 15,000 דולר.

פעיל קהילתי ותיק שרצה להישאר בעילום שם אמר ל-YWN כי הרדיפה נגדם ביום שני ושלישי היא תגובה ישירה ל"שפה המגעילה של פעיל קהילתי מסוים שלמרבה הצער הפך את כולנו ליעד כעת. מעולם לא הייתה רמה כזו של אכיפה אם אדם זה לא היה מביא את החום ברחובותינו ואת תשומת הלב התקשורתית המטורפת שאנו מקבלים כעת.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום