בעקבות בדיחות על השואה: עורכת המגזין פוטרה

עורכת מגזין איטלקי היוצא לאור בבריטניה לעגה ליהודים שנרצחו בשואה ופוטרה על ידי המו"לים, למרות שפרסמה התנצלות ומחקה את הגיגיה מהטוויטר היא לא הוחזרה לעבודתה

יענקי פרבר | חדשות בעולם 14.10.2020 | 07:20

חדר ישיבות צילום: pixsabay

המו"לים של המהדורה הבריטית של מגזין האופנה 'גרציה' מאיטליה פיטרו את העורכת, לאחר שזו העירה הערות אנטישמיות שכללו בדיחות על השואה ועל יהודים שנרצחו.

דובר חברת 'באואר מדיה', המו"ל של המהדורה הבריטית של המגזין האיטלקי, אמר כי סטפני יבואה "לא תעבוד עוד כעורכת של גרציה" בעקבות "בדיקה פנימית", כך דיווח ה'דיילי מייל' הבריטי.

יבואה, בת ה-31, התנצלה ביום חמישי האחרון על ההצהרות שהצהירה בטוויטר על יהודים ושואה, אך זה לא עזר לה והיא פוטרה.

"לטעון על בורות זה לא תירוץ, הייתי צריכה לדעת טוב יותר מאשר להעיר הערות מסוג זה על אירועים שנותרו כטראומה בלתי נתפסת עבור הקהילה היהודית", אמר יבואה בהצהרה. "בציוצים האלה הבאתי הערות מאוד בורות ואנטישמיות על הקהילה היהודית", הוסיפה.

היא כתבה באחד מהגיגיה; "לכל יהודי יש עליית גג, אבל לא לכל עליית גג יש יהודים". היא גם כתבה כי תשומת הלב המוקדשת לזיכרון השואה מאפילה על פשעים שבוצעו נגד "אנשים מצבע אחר".

כן כתבה העורכת המפוטרת: "במלאות 75 שנה לשחרור מחנה המוות, בו נרצחו מיליוני יהודים, היה רצח עם גדול ומחריד יותר, אבל זה קרה לאנשים חומים, אז אני מניחה שזה לא משנה, נכון?".

יבואה הצטרפה למגזין 'גרציה' בחודש שעבר כדי לקדם גיוון והכלה. אך לאחר שהתגלו הדברים שאמרה, היא פוטרה במקום. היא מחקה את כל הציוצים בעקבות פרסום הדברים, והיא דיברה עם מועצת הצעירים של יהודי בריטניה.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום