ברזיל: פרופסור שהעמיד צלב קרס ענק בבריכה גורש ממפלגתו הפוליטית

פרופסור להיסטוריה בדרום ברזיל שהעמיד צלב קרס ענק מימדים בבריכה הפרטית שבביתו, תועד ונפסל מלהתמודד כחבר במועצת העיר ברשימת המפלגה הליברלית בה הוא תומך

יענקי פרבר | חדשות בעולם 14.10.2020 | 09:25

בריכת שחייה. אילוסטרציה צילום: unsplash

פרופסור להיסטוריה וונדרסי פוגליסי עלה לכותרות לראשונה בשנת 2014, כאשר התגלה שיש לו צלב קרס עצום בבריכת החצר האחורית שלו בדרום ברזיל הכפרית.

ה-CNN דיווח כי מסוק משטרתי צילם את הבריכה ב-2014. המשטרה האזרחית בברזיל פרסמה כי אחד המסוקים שלהם גילה תגלית מדהימה - צלב קרס ענק בתחתית בריכת שחייה. הרשויות המקומיות טענו אז כי לא יוגשו כתבי אישום, שכן צלב הקרס נמצא על אדמה פרטית והם טענו כי בעל הבית, ששמו באותו הזמן לא פורסם, אינו מקדם את הנאציזם.

פוגליסי בן-58 כינה את בנו אדולף על שם הצורר הנאצי, והמשטרה החרימה לו שורת חומרים הקשורים לנאצים בשנת 1994.

כעת הוא עלה לכותרות שוב, לאחר שניסה להתמודד על מושב במועצת העיר המקומית שלו. המפלגה הליברלית בה הוא תומך, סילקה אותו בשבוע שעבר, "על שלא הסכימו אידיאולוגית עם דבריו". כך דווח האתר JTA.

פרננדו לוטנברג, נשיא ארגון הגג של היהודים במדינה, הקונפדרציה הישראלית הברזילאית, שיבח את ההדחה. פוגליסי מתגורר במדינת סנטה קתרינה בברזיל, בה מתגוררים מהגרים גרמנים רבים וצאצאיהם והיה שם כמה וכמה תקריות ניאו-נאציות.

לאזור סנטה קטרינה יש היסטוריה של הגירה אירופית - כולל גרמנים ואוסטרים - והיא מארחת מדי שנה פסטיבל בעיר בלומנאו ש"שומר על מנהגי אבותיהם מגרמניה". כך לפי המארגנים.

לאחר מלחמת העולם השנייה, ציידי נאצים עקבו אחר פרנץ סטנגל בסאו פאולו, ברזיל. הוא היה מפקד מחנות ההשמדה סוביבור וטרבלינקה בפולין. הוא נעצר על ידי המשטרה הברזילאית בשנת 1967 ומת בכלא גרמני בשנת 1971.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום