זינוק בתחלואה בכל אירופה; שליש מאוכלוסיית צרפת תחת עוצר

בצרפת ניסה הנשיא להרגיע את האזרחים והדגיש כי הוא עדיין מתנגד לסגר כולל, אך במקביל הזהיר ש"המצב מדאיג" • בהולנד המדינה תחת 'עוצר חלקי' • באיטליה מדווחים שוב על אלפי חולים ועשרות מתים • גם בחבל קטלוניה בספרד מטילה הממשלה הגבלות לשבועות הקרובים

אהרן מילר | חדשות בעולם 15.10.2020 | 15:31

עמנואל מקרון בישראל צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

אמש (רביעי) הכריז נשיא צרפת עמנואל מקרון על עוצר לילי בפריז ובשמונה ערים נוספות בצרפת המהוות יחד כשליש מכלל אוכלוסיית צרפת, וזאת בעקבות ההתפשטות המואצת של נגיף הקורונה.

נשיא צרפת מקרון ניסה להרגיע את האזרחים והדגיש כי הוא עדיין מתנגד לסגר כולל, אך במקביל הזהיר ש"המצב מדאיג".

במהלך העוצר שיתחיל בעוד יומיים, בשבת, ייאסר על האזרחים לצאת מבתיהם מסיבות שאינן חיוניות, מהשעה 21:00 ועד השעה 06:00 שלמחרת. הסגר יימשך חודש אחד לפחות, אך מקרון אמר שממשלתו מעוניינת להאריכו לשישה שבועות. מלבד פריז, העוצר הלילי יחול גם על הערים מרסיי, טולוז, ליון, ליל, מונפלייה, סנט אטיין, רואן וגרנובל.

מקרון הוסיף כי מי שיפר את העוצר עלול לקבל קנס בגובה של 135 אירו. אם הוא לא יציג סיבה "מספיק טובה", ומי שיפר את העוצר פעם נוספת, ייקנס כבר בסכום של 1,500 אירו. הוא קרא לתושבי הערים הגדולות לשכוח לעת עתה מביקורים במסעדות ובבתים של חברים. הגבלה נוספת שעליה הודיע מקרון אוסרת על יותר משישה בני אדם להתכנס סביב שולחן במפגשים משפחתיים. נסיעות חיוניות, כאמור, יהיו מותרות, ולא יהיו הגבלות.

ההכרזה על העוצר הלילי נעשתה זמן קצר לאחר שממשלת צרפת חידשה את מצב החירום הבריאותי ברחבי המדינה, הכרזה שמאפשרת לה להטיל הגבלות נוקשות יותר, כמו עוצר לילי. הכרזה קודמת כזו בתקופת הגל הראשון שימשה את הממשלה בפריז על מנת להטיל אז סגר כולל.

צרפת היא לא המדינה היחידה ברחבי היבשת המטילה הגבלות על האזרחים לאור השתוללות הנגיף, צרפת מצטרפת לשורה ארוכה של הגבלות שמטילות ממשלות רבות ברחבי יבשת אירופה.

בהולנד נכנס אתמול לתוקפו 'סגר חלקי', ובמסגרתו ייאלצו מסעדות ובתי קפה להיסגר. גם ממשלת קטלוניה שבספרד הכריזה כי היא אוסרת למשך 15 יום, החל ממחר, את פתיחתם של מסעדות לאירוח, ותתיר להם למכור את מוצריהם בשירות משלוחים בלבד. במסגרת הצעדים החדשים בקטלוניה, יוגבלו גם תנאי הפתיחה של חנויות ושל פארקים.

גם באיטליה, שעדיין מלקקת את פצעיה ומנסה לאסוף את השברים לאחר הקטסטרופה בגל הראשון, מדווחים על זינוק במספר הנדבקים. כאשר רק ביממה האחרונה אובחנו בה עוד 7,332 נשאים, שיא יומי מאז תחילת ההתפרצות, 43 חולי קורונה מתו ביממה האחרונה.

בחדרי חרדים

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום