הלמ"ס: האבטלה ירדה מתחת ל-10%; החל"ת יקוצץ

שר האוצר ישראל כ"ץ ניסה למנוע את ביטול דמי האבטלה, אך ללא הצלחה, בשל המצב הפוליטי הסבוך | היום דווח בלשכה המרכזית לסטטיסטיקה כי שיעור האבטלה החודשי ירד מתחת ל-10% | דמי החל"ת יקוצצו

אהרן מילר | כלכלי 21.4.2021 | 15:50

לשכת התעסוקה צילום: יוסי זמיר, פלאש 90

הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה פרסמה היום (רביעי) כי שיעור האבטלה החודשי ירד מתחת ל-10%. עיתונאית חדשות 12 עמליה דואק הסבירה את המשמעות של פרסום הנתון: שר האוצר ישראל כ"ץ ביקש בעבר לבטל את קיצוץ דמי האבטלה אך הדבר לא צלח. כעת נראה כי דמי החל"ת הולכים להיות מקוצצים.

לאור כך שחישוב דמי החל"ת הוא תלוי ימים, בחודש יוני הקיצוץ יהיה קטן יותר, ובחודש יולי, החודש האחרון שבו ישולמו דמי החל"ת, יתבצע קיצוץ רחב יותר.

שר האוצר ישראל כ"ץ שניסה למנוע את ביטול דמי האבטלה, אך ללא הצלחה, בשל המצב הפוליטי הסבוך. אמר עם פרסום הנתונים: "אני מברך על עדכון נתוני האבטלה של הלמ"ס לחודש מרץ, שלפיו מספר המובטלים שנעדרו מעבודתם בשל הקורונה עמד בחודש מרץ על כ-9.5% (ללא מתייאשים). נתון זה מהווה ירידה משמעותית לעומת פברואר 21' שבו עמד הנתון על כ-14%".

עוד הוסיף: "נתון זה משקף את המשך המגמה החיובית והתוצאה הישירה של החזרת המשק לפעילות שהתאפשרה בזכות החיסונים ובזכות רשת הביטחון הכלכלית הנרחבת שפרסנו לעצמאים, לבעלי העסקים ולמובטלי הקורונה, ואשר נתנה להם את התשתית הכלכלית לעבור את תקופת המשבר, ואת המשאבים לשוב לפעילות עם פתיחת המשק".

"כעת אנו פועלים במרץ להוציא לפועל סיוע מיוחד למעסיקים לקלוט אנשים שהיו מחוץ לשוק התעסוקה זמן רב, ובמקביל ממשיכים במתן תמריצים שיסייעו למובטלים ותיקים ומאיצים את התקציב ואת ביצוע ההכשרות המקצועיות למקצועות מועדפים בעלי שכר ופיריון גבוה"

"כמו כן, בימים אלה אני ממשיך לקיים עם בכירי האוצר דיונים רבים לשם התאמת וגיבוש מדיניות התעסוקה לאחר חודש יוני והצעדים הנדרשים, זאת בשים לב לירידה בנתוני האבטלה מתחת ל-10% והמגמה החיובית המסתמנת, הכול כמובן מבלי לפגוע באלו שעדיין אין ביכולתם לשוב ולעסוק במשלח ידם לאור המגבלות שנותרו בתוקף", סיכם שר האוצר.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום