הוכפל פי 40 העונש של העיתונאי הבכיר

כמעט עשור לאחר שפרסם כתבה משמיצה, והבהרת הדברים שלא בכמות החשיפה לה זכתה ההשמצה. חייב בית המשפט את העיתונאי הוותיק לשלם 1000 ש"ח ללא הוצאות. לאחר ערעור הוכפל העונש כמעט בפי 40 מהסכום המקורי

אהרן מילר | חדשות בארץ 24.4.2021 | 22:20

יואב יצחק צילום: פלאש 90

העיתונאי יואב יצחק, מו"ל האתר 'news 1', ידוע בתחקיריו מעוררי הסערה. ולא אחת נקשר שמו בפרשיות שונות ומשונות לאור חשיפותיו הרבים. בסוף השבוע האחרון חשיפה שכזו עלתה לו ביוקר.

על פי הדיווח ב'וואלה' תחילת הפרשייה לפני כעשור אז פרסם יצחק באתר האינטרנט העצמאי שבבעלותו 'news1' כתבה בנושא מחלוקת משפטית של מכללת אפיק והאוניברסיטה הפתוחה, כשבמוקד הפרשייה מכרז של משרד התחבורה.

יואב פרסם ידיעה תחת הכותרת 'חשד לשחיתות במכרז של משרד התחבורה'. בסופו של דבר טענות מכללת אפיק נדחו, ובאוניברסיטה הפתוחה נפנו לתבוע את יצחק על הכתבה שפרסם בטענת לשון הרע. העיתונאי פרסם הבהרה על הדברים. אך בבית המשפט טענו התובעים כי הכתבה המשמיצה פורסמה בחלק האתר הפתוח לכל נכנס, וההבהרה פורסמה באתר הפתוח למנויים בלבד.

בתום סאגה משפטית פסק בית משפט השלום בחיפה כי דין התביעה להידחות, אך כשהגיע התיק למחוזי חויב יצחק ישלם דמי פיצוי בסך 1,000 שקלים, ללא הוצאות נוספות, וזאת על כך שההבהרה לא קיבלה את אותה החשיפה כמו ההשמצה.

באוניברסיטה הפתוחה ערערו על פסק הדין ובסוף השבוע האחרון הגיעה הסאגה לסיומה, עת חויב העיתונאי לשלם 25 אלף שקלים לאוניברסיטה, ובנוסף לכך 13,500 אלף שקלים לעורך דין. בסך הכל מדובר בקרוב לפי 40 מהסכום הראשוני בו חוייב.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום