'פעילות ייחודית': בלשים התחפשו לחרדים והותקפו, 2 נעצרו • צפו

קבוצת צעירים ערבים שהבחינו הלילה בשני חרדים סמוך לשער יפו, החלו לתקוף אותם באלימות | למרבה הפתעתם, השניים הציגו עצמם כשוטרים והחלו לבצע מעצרים | במשטרה טענו כי השניים היו במהלך "פעילות ייחודית" | שני צעירים ערבים נעצרו והועברו לחקירה | צפו בתיעוד

אבי גדלוביץ' | חדשות בארץ 26.4.2021 | 07:19

הבלשים המחופשים צילום: מוטי קסטל, יהוידע בן ציון

שני בלשי משטרה שהיו הלילה בפעילות מבצעית סמוך לשער יפו במזרח ירושלים, הותקפו באלימות בידי צעירים ערבים. השניים, היו מחופשים לחרדים ככל הנראה במטרה למשוך אליהם את הצעירים ובכך לאתר חשודים שהיו מעורבים בתקיפת חרדים במהלך הימים האחרונים.

מתיעוד האירוע החמור עולה, כי אחד השוטרים אף שלף את נשקו במהלך ניסיון התקיפה במטרה להרחיק את הצעירים, אך אלו המשיכו בשלהם ללא חשש. בהמשך, הודיעה המשטרה כי עצרה שני חשודים במעשה. 

 

במשטרה טענו כי הבלשים היו במהלך "פעילות ייחודית". למקום הוקפצו כוחות גדולים שהשיבו את הסדר הציבורי. "כוחות משטרה סמויים שפעלו בפעילות ייחודית באזור שער יפו בירושלים, עצרו שני חשודים שתקפו שני בלשים שהתהלכו לתומם במקום. שני החשודים תושבי מזרח ירושלים הועברו לחקירה", נמסר מהמשטרה.

כזכור, מפכ"ל המשטרה רב ניצב קובי שבתאי הורה אמש (ראשון) להסיר את המחסומים שהוצבו בשער שכם שבעיר העתיקה, בצל המתיחות הרבה ששררה בירושלים במהלך השבוע האחרון. הערבים שזעמו על התערבות המשטרה, התעמתו מדי ערב עם הכוחות שהשתמשו באמצעים לפיזור הפגנות.

במערכת הביטחון דנו בימים האחרונים במצב הביטחוני בבירה, שהוביל למעשה במהלך השבת גם לירי רקטות לעבר עוטף עזה. האירועים לוו בתקיפות אלימות של חרדים במוקדים רבים ברחבי ירושלים.

אתמול הגיע המפכ"ל סמוך לשער שכם והתייחס למתיחות בבירה. "בשבוע האחרון עברנו מספר אירועים חריגים, זה התחיל בשבוע הטיקטוק שבמהלכו היו מספר אירועים שגרמו להסתה". הוא הוסיף כי "משטרת ישראל פעלה עד ליום חמישי בצורה נחושה ועם כל הכלים שעומדים לרשותנו והצלחנו לשים את היד כמעט על כל המבצעים באותם אירועים ולהביא אותם לדין".

באשר להצבת המחסומים, אמר המפכ"ל: "המהומות לא פרצו בגלל שלא אפשרנו גישה למדרגות בשער שכם, הסטטוס הזה קיים למעלה מעשור שבו מאפשרים יציאה חופשית משער שכם, שום סטטוס לא השתנה. בכל רמדאן יש אירועים כאלה ואחרים, הפעם זה מוקצן וניתן לזה את המענה".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום