למרות הסרת המחסומים: 12 עצורים בירושלים

צעירים ערביים תושבי מזרח העיר נהרו גם אמש בהמוניהם אל שער שכם בעיר העתיקה והתעמתו עם כוחות הביטחון | למרות הסרת המחסומים והתקווה כי הרוחות יירגעו, נרשמו הפרות סדר קשות במקום | צפו בתיעוד המשטרה

אבי גדלוביץ' | חדשות בארץ 26.4.2021 | 09:25

המתפרעים בשער שכם צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90

עשרות צעירים ערבים השתתפו אמש החל משעות הערב במהומות בשער שכם סמוך לעיר העתיקה. מאות אנשים החלו להתאסף במקום לאחר תפילת ה"תראוויח" של חודש הרמאדן.

כוחות המשטרה ומשמר הגבול פעלו במהלך הלילה באזור השער ומזרח העיר לשמירת הסדר ומניעת התפרעויות.

במהלך הלילה האחרון, הושלכו מספר בקבוקי זכוכית ואבנים לעבר הכוחות שפעלו במקום. בשל הפרת הסדר, ניתנה הוראת פיזור על ידי המשטרה וכעבור זמן סביר החלו השוטרים בפעולות לפיזורם של המתפרעים תוך שימוש ביכולות ובאמצעים שונים להשבת הסדר.

 

צילום: דוברות המשטרה

עוד במהלך הלילה, בתחנת הרק"ל בשבטי ישראל, השליך חשוד בקבוק זכוכית לעבר שני אנשים ששהו בתחנה, לא היו נפגעים. כוח שהיה בסמוך עצר את החשוד. באירוע אחר, בדרך חברון פינת מרים החשמונאית, הותקף אדם בשנות ה-60 לחייו על ידי מספר חשודים שנמלטו מהמקום ברכב ואותרו במעבר המנהרות. שני החשודים נעצרו לחקירה.

במהלך פעילות המשטרה ומשמר הגבול הלילה נעצרו 12 חשודים בגין התפרעויות, אירועי אלימות ותקיפת שוטרים. האירועים הלילה מגיעים למרות החלטת המפכ"ל להסיר את המחסומים שהוצבו בשער שכם בעיר העתיקה, בצל המתיחות הרבה ששררה בירושלים במהלך השבוע האחרון.

הערבים שזעמו על התערבות המשטרה, התעמתו מדי ערב עם הכוחות שהשתמשו באמצעים לפיזור הפגנות. אך כאמור הסרת המחסומים לא השיבה את השקט לעיר המתוחה.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום