נתניהו מאיים: "ערוכים לכל התפתחות, לא מציע לאויבינו לנסות"

אחרי האיומים החד משמעיים שיצאו אמש מישיבת הקבינט, הפלסטינים נמנעו מלחדש את הירי לעבר ישראל | בינתיים, ראש הממשלה התייחס לאירועים בדרום והמליץ לחמאס שלא לבצע ירי: "צה"ל ערוך לכל תרחיש"

אבי גדלוביץ' | חרבות ברזל 27.4.2021 | 16:39

שיגור רקטות צילום: Atia Mohammed/Flash90

בצל המתיחות בעוטף עזה ופחות מיממה אחרי ישיבת הקבינט בה הוחלט להגיב באופן חריף נגד המשך הירי ברצועת עזה, ראש הממשלה מתייחס היום (שלישי) למצב בדרום ואומר ישראל ערוכה להגיב בעוצמה. בינתיים, השקט ביישובי עוטף עזה נשמר - ומאז סיום ישיבת הקבינט לא שוגרו רקטות לישראל.

"אנחנו ערוכים לכל התפתחות, אני לא מציע לאויבינו לנסות אותנו", אמר נתניהו בפתח ישיבת הממשלה שהתכנסה לדון בסוגיית מינוי שר המשפטים. לדבריו, "לאחר ישיבת הקבינט קיבלנו החלטות - להיערך לכל תרחיש. זו ההנחיה שאני ושר הביטחון הנחינו וצה"ל אכן ערוך לכל תרחיש. אתמול היה לילה שקט ואני מקווה שיימשך כך".

"במקביל", הוסיף נתניהו, "המשטרה וכוחות הביטחון בירושלים פועלים לשמירת הסדר הציבורי והבטחת חופש הפולחן. אני חושב שגם שם יש ירידה בהיקף ההפרות והדבר הזה הוא חיובי כמובן. אנחנו רוצים לחזור למשטר של חוק וסדר מלא, אנחנו נאכוף את החוק בצורה מלאה".

גם שר הביטחון בנח גנץ התייחס למצב ואמר: "צה"ל ערוך לממש כל החלטה שלנו נוכח כל התפתחות ברצועת עזה ובמקומות אחרים. אני אומר לשרים שמעבר לגבולות שלנו, יש פעילות שמחייבת ערנות וצה"ל וכוחות הביטחון כולם פועלים כל העת."

למרות המתיחות, הלילה האחרון חלף על תושבי עוטף עזה בשקט יחסי. הפלסטינים אמנם לא חידשו את הירי מהרצועה, אך ביישובים הסמוכים לגבול ובצה"ל נמצאים בדריכות שיא לקראת אפשרות שהאירועים ידרדרו לכדי הסלמה רבתית.

התושבים בעוטף עזה, שרבים מהם ישנו הלילה בחדרים המוגנים, התעוררו לבוקר שקט אחרי מספר לילות של אזעקות וירי רקטות שגרם לבהלה רבה בקרב הילדים. אמש דווח על זינוק בפניות למוקדי הסיוע בעוטף עזה בעקבות המתיחות.

אתמול (שני), התכנס הקבינט המדיני ביטחוני ודן במצב המתוח ברצועת עזה, אחרי מספר ימים של ירי רקטות בלתי פוסק לעבר יישובי העוטף. במהלך הישיבה החריגה הוצגו לשרים שורה של תכניות פעולה לקראת אפשרות שהירי מהרצועה יתחדש.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום