המשגיח רבי דן סגל: ממשלה כבר לא תהיה • צפו

בוועד מיוחד לשומעי לקחו בפסח שני מסר המשגיח הגה"צ רבי דן סגל שיחה מיוחדת לשומעי לקחו | בדבריו עמד על המצב הכללי בעולם, כמו גם על הפלונטר הפוליטי במדינת ישראל

אהרן מילר | חרדים 28.4.2021 | 14:59

המשגיח רבי דן סגל צילום: באדיבות המצלם

המשגיח הגה"צ רבי דן סגל מסר בוועד מיוחד לשומעי לקחו בפסח שני שיחה מיוחדת, בדבריו עמד על המצב הכלל העולמי, כמו גם הפלונטר הפוליטי במדינת ישראל. להלן פנינים מדברותיו:

כמה אנחנו צריכים לבקש, כעת הרי אתם רואים, שהעולם כמרקחה, זה נורא נוראות, מי פתי וסומא ולא רואה, לא מיבעיא המגיפה שמשתוללת בעולם, ופה הקב"ה ריחם עלינו קצת, אבל בעולם... כמה מתו כבר מזה.

 

אתם זוכרים את החז"ל, כל פעם שאני רואה את זה אני מתפעל מחדש, זה רק חז"ל הקדושים יכולים להגיד דבר כזה שהוא היפך הדעת, שהקב"ה יקרא לזבוב לארץ כזו וכזו, מדרש רבה כותב "שכן דרכו של הקב"ה לעשות שליחותו ע"י דברים קלים". הוא לא צריך אטום, "שכל המתגאים עליו שלח להם בריה קלה להיפרע מהם, למשל לטיטוס שלח יתוש, הקב"ה יכול לעשות הרבה יותר אלא "כדי להודיעך שאין בגאוותן ממש".

כיום שהגאווה כבר עלתה לשיא, עם כל ההמצאות, למרות שהקב"ה פתח את כל ההמצאות בכל אופן הרשעים חושבים שזה הם.

המדרש ממשיך, "ולעתיד לבוא", מתי זה לעתיד לבוא? היום!, ולעתיד לבוא עתיד הקבה להיפרע מהאומות על ידי דברים קלים, שנאמר בישעיה 'והיה ביום ההוא ישרוק ה' לזבוב אשר בקצה יאורי מצרים ולדבורה אשר בארץ אשור". אם חז"ל היו אומרים נגיף אז לא היו מבינים מה שהם אומרים, זה מה שהיה אז, זבוב, בריה קלה.

צריך להבין, מה הוא ישרוק לזבוב? מה הוא כבר יכול לעשות הזבוב, אלא הזבוב זה הנגיף, ותראו הוא יכל לכתוב יפרע ע"י דברים קלים וזהו, מה זה 'בקצה יאורי מצרים ועד ארץ אשור' אלא להסביר את מה שקורה היום בעולם, בהודו, בכל המדינות, בריטניה וזה, קצה העולם ממש, איך זבוב יבוא פתאום משם ויעשה משו אם לא היינו יודעים את המצב והיו אומרים לנו שיש איזה נגיף שיעשה שמות הייינו אומרים תהיה אדם ריאלי, עזוב שטויות, מה נגיף שיילך ויבוא, אל תבלבל במוח.

ישרוק ה' לזבוב כשאנחנו רואים את זה אנחנו רואים שה' שורק, הוא קורא להם, בכל מדינה, מי יודע, זה לא פשוט המצב כמה צריך רחמי שמים, כמו שהתנא אומר שום דבר לא יעזור, "אין לנו על מי להישען". צריך שהקב"ה ירחם ויאמר לצרותינו די, כמה אצלנו מתו מיזה ומהמחלה, ד' בא להראות את הארץ, צריך להתחזק בו יתברך ובתורתו הקדושה, וללמוד כראוי בעז"ה ולהתחזק בתפילות בהם נשענים על הקב"ה, מעשים טובים, מידות טובות, כל מה שצריך.

אבל מי פתי שלא רואה, כמו שהגאון כותב ב"עגלא ובזמן קריב", כשיגיע הזמן הכל ירוץ, ופה בארץ? אתם חושבים שיהיה ממשלה? אני אומר לכם שלא. ממשלה כבר לא תהיה! מאיפה אני יודע? מרוח הקודש? יש לי אמנם אבל אני לא מנצל את זה לזה (בחיוך) אני מנצל לדברים אחרים.

מאיפה אני יודע? גמרא מפורשת בסנהדרין אמר רבי חמא בר חנינא "אין בן דוד בא עד שתכלה מלכות הזולה מישראל"... אומר רש"י מה הפירוש מלכות הזלה, שלא תהיה להם שום שולטנות לישראל אפילו שולטנות קלה ודלה. המדינה הזאת זו קלה ודלה כזו. נעבאך שולטנות כזו... וכעת זה המצב "שתכלה" זה כלה, הם יעשו כך הם יעשו כך זה כלה.

איך אמר פעם החפץ חיים, "סאיז דאך פשוט אז סאיז משיח'ס צייטן", שזה ימות המשיח. אז הוא אמר, היום זה ברור ככה. רואים את זה בכל האסונות המחלות... והעולם כולו כמרקחה. זה פשוט שאין לנו על מי להישען אלא על אבינו שבשמיים, זה מה שנשאר. לכן צריך להתחזק, והקב"ה יראנו נפלאות שהכל יהיה ברחמים, ותחזינה עינינו תמיד היינו בטוחים, רק מה ביקשנו שיהיה ברחמים. בשובך לציון יהיה, אבל ביקשנו ותחזינה עינינו ברחמים. אמן.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום