בכיר במשרד הבריאות על אירועי מירון: "מדובר בביזיון" עלול להביא להתפרצות קורונה

גורמים בכירים במשרד הבריאות חוששים מהתפרצות התחלואה בעקבות אירועי ל"ג בעומר במירון, ומאשימים שבגלל חוסר הסכמה בין המשטרה למשרד לשירותי דת לא אושר מתווה מפורט |גורם בכיר הוסיף והסית: "מי שעולה למירון צריך לדעת שדמו בראשו" שוב קדשי ישראל והחרדים הם האשמים

אהרן מילר | חדשות בארץ 29.4.2021 | 09:48

ממתינים לתח"צ במירון צילום: Sarah Schuman/ Flash90

לאחר סיום מגפת הקורונה ופתיחת מדינת ישראל כאקורד לסיום מוצלח של מערך חיסונים נרחב שהביא למיגור הנגיף כמעט כליל, בחסדי שמיים. מתברר הבוקר (חמישי) כי יש מי שעדיין רואים בציבור החרדי כמי שמפיץ מחלות.

בעוד מספר שעות יגיעו המוני בית ישראל, חרדים וכאלו שאינם להילולא הגדולה והמסורתית בהר מירון לרגל הילולא דרשב"י. לאחר שבשנה שעברה נבצר הדבר מאיתנו. ובמשרד הבריאות הבריאות יוצאים במופע הסתה נוראי נגד הציבור החרדי.

על פי הדיווח הבוקר ב'כאן 11' גורמים בכירים במשרד הבריאות במשרד הבריאות חוששים מהתפרצויות תחלואה בעקבות אירועי ל"ג בעומר במירון, ומאשימים שבגלל חוסר הסכמה בין המשטרה למשרד לשירותי דת לא אושר מתווה מפורט. במשרד הוסיפו שאף אחד לא הסכים לקחת אחריות בשטח. גורם בכיר המעורה במתווה החגיגות הוסיף והסית: "מי שעולה למירון צריך לדעת שדמו בראשו", לא פחות. כך מציירים את החרדים והדת כמפיצי מחלות.

גורם בכיר במשרד הבריאות צוטט אף הוא כאומר "מדובר בביזיון", תוך שהוא מביע חשש כי האירועים במירון יובילו להתפרצות חמורה של נגיף קורונה.

אתמול שוחח גורם בכיר במשטרה עם 'בחדרי חרדים' על סאגת אי אישור התקנות על ידי משרד הבריאות עד להודעת המשרד אמש כי ההילולא תתקיים לפי המתווה שהציעו במשטרה. בדבריו עמד הגורם על היחס של משרד הבריאות למגזר החרדי.

בדבריו אמר הגורם: "משרד הבריאות אמור להוציא תקנות, זה הזוי, אפשר לחשוב שלמשרד הבריאות יש משהו נגד המגזר החרדי. לא יכול להיות שעדיין אין תקנות לכזו הילולא מטעם משרד הבריאות. אם היה מדובר ביום העצמאות ממזמן היו תקנות". הדיווח הבוקר מוכיח כי כך הם אכן פני הדברים.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום