מ-7 מדינות: גם מחוסנים ומחלימים השבים לישראל יחויבו בבידוד

בשל החשש מחדירת וריאנטים חדשים לישראל, משרד הבריאות מחייב לראשונה גם מחוסנים ומחלימים ששבים משבע מדינות להיכנס לבידוד בשובם לישראל. בין המדינות: אוקראינה, מקסיקו והודו | מנכ"ל משרד הבריאות חתם | כל הפרטים

ארי קלמן | בריאות 29.4.2021 | 18:02

אילוסטרציה צילום: משה שי, פלאש 90

מנכ"ל משרד הבריאות חזי לוי חתם היום (חמישי) על צו המחייב גם מחוסנים ומחלימים להיכנס לבידוד בשובם משבע מדינות בהן קיימת תחלואה גבוהה ובישראל חוששים מכניסת מוטציות חדשות שיהיו עמידות בפני החיסון.

על פי החלטת מנכ"ל משרד הבריאות הפרופ' חזי לוי, כל מי שחוזר מהמדינות: אוקראינה, אתיופיה, ברזיל, דרום אפריקה, הודו, מקסיקו ותורכיה, יכנס לבידוד, "כך גם מחוסנים ומחלימים יהיו חייבים בבידוד למשך 14 ימים או 10 ימים בביצוע שתי בדיקות קורונה שליליות", נמסר.

התיקון לצו יכנס לתוקף רק בשבוע הבא בתאריך ה-3.5.21 ועדיין טעון אישור הוועדה המסדרת של הכנסת שתקבע באיזו ועדה ידון ויאושר התקנה המחייבות לראשונה בידוד גם למחוסנים ומחלימים.

בתוך כך, המערך הלאומי לריצוף גנומי של משרד הבריאות דיווח הבוקר (חמישי) כי בישראל זיהה המשרד 41 מקרים של וריאנט הודי, מתוכם 24 חוזרים מחו"ל (21 זרים) ו-17 מקרים בקהילה שלחלקם לא נמצא קשר לחו"ל.

מבין המאומתים ישנם 4 מחוסנים והשאר אינם מחוסנים. בנוסף בין המאומתים 5 ילדים מבתי ספר שונים בישראל ומשרד הבריאות מקדם עם פיקוד העורף דיגום נרחב בבתי הספר המעורבים.

במשרד הבריאות מדגישים כי עדיין אין מידע ברור ביחס לוריאנט ההודי והשלכותיו על מחוסנים ומחלימים.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום