מרכז קהילתי יהודי עלה באש; כדור גומי ניפץ חלון בית הכנסת

שני מקרים אנטישמיים בשבוע האחרון ברוסיה ובגרמניה. כדור גומי נורה לעבר בית כנסת בגרמניה, למרבה הנס היה זה בשעת לילה מאוחרת כשהוא ריק | ברוסיה הוצת מרכז יהודי ביום הולדתו של היטלר ימ"ש, לצד ריסוס גרפיטי שכלל צלב קרס

יענקי פרבר | חדשות בעולם 29.4.2021 | 10:50

הזירה בגרמניה צילום: ארגון נגד אנטישמיות

מרכז קהילתי יהודי במוסקבה נשרף בשבוע שעבר ביום הולדתו של הצורר הנאצי אדולף היטלר ימ"ש וגרם נזק רב. בנוסף ביום שלישי האחרון, נורו כדורי גומי לעבר בית כנסת בגרמניה, ולפחות חלון אחד נופץ.

בשני המקרים אין למשטרה חשודים. כך דיווחה סוכנות הידיעות היהודית JTA. באירוע ברוסיה שאירע ב-20 באפריל, נזק נגרם למרכז יהודי "שמיר" במזרח הבירה, כך דיווחו כלי תקשורת ברוסיה, העבריינים ריססו גם צלב קרס על המבנה ואת המילה "מוות", בחסדי שמים לא היו נפגעים.

צילום: הקונגרס היהודי הרוסי.

הרב בערל ציסין, רבה של הקהילה אמר לקונגרס היהודי הרוסי, כי השריפה התרחשה בליל 20 באפריל, יום הולדתו של היטלר ימ"ש, אך נודע עליו רק כעת. מרפסת הכניסה הראשית נהרסה חלקית מאש. איש לא נפגע, נזק רב נגרם למקום על פי הערכות ראשוניות, הנזק הסתכם במעל 100 אלף רובל, כך דווחה התקשורת המקומית.

הקהילה היהודית "שמיר" במוסקבה קיימת מזה שלושים שנה; ב-12 החודשים האחרונים היא היתה נתונה לשתי התקפות, הקודם קרה ב-20 בספטמבר אשתקד, כאשר תוקף ניסה לפרוץ לבניין, אך נכשל והרס את המרפסת ומכונית בבעלות המרכז. כמה אנשים בקהילה נעלו את הדלת והזעיקו את המשטרה.

צילום: הקונגרס היהודי הרוסי.

השוטרים שהגיעו עיכבו את התוקף, לקחו אותו לתחנת המשטרה, אך לדברי הרב, הוא לא נענש והתיק נסגר לאחר מכן. "בני הקהילה שלנו מפחדים להגיע אלינו בחגים ובתפילות, הם לא מרגישים בטוחים בין כתלינו", אמר הרב ציסין לתקשורת המקומית.

לדברי הרב ציסין, לאחר פנייה למשטרה הם קיבלו הצהרה כי העניין ידוע להם, אך הוא אינו מודע לכל פעולות חקירה נוספות. הקונגרס היהודי הרוסי פרסם גם הוא הודעה: "זועמים על הפשע הנועז הזה, שהוא כמובן אנטישמי, לא יעלה על הדעת שפעולות הפחדה מסוג זה אפשריות כיום במוסקבה, העיר עם הקהילה היהודית הגדולה ביותר באירופה, אנו דורשים מגורמי אכיפת החוק לקחת את החקירה ברצינות, לזהות את העבריינים ולהעניש אותם בחומרה".

בנוסף, בשעת לילה מאוחרת ביום שלישי פגע כדור גומי בחלון בית הכנסת בבוכום שבגרמניה, ליד דיסלדורף שבמערב המדינה. 

כאמור בשני המקרים אין למשטרה קצה חוט. על פי המשטרה הגרמנית, כדורי מתכת מצופים פלסטיק נורו לעבר הבניין זמן קצר אחרי חצות. למרבה המזל איש לא היה בפנים ואין נפגעים.

הזירה בגרמניה צילום: ארגון נגד אנטישמיות
 
הזירה בגרמניה צילום: ארגון נגד אנטישמיות

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום