מחשש למהומות אם יזוכה: תוכנן לעצור את השוטר

משרד המשפטים תכנן בסודיות לעצור את דרק צ'אובין בבית המשפט, אם היה מזוכה על ידי חבר המושבעים מרצח ג'ורג' פלויד. אולם במבחן התוצאה הוא הורשע בשלושת הסעיפים החמורים

יענקי פרבר | חדשות בעולם 30.4.2021 | 08:31

השוטר שרכן על פלויד עד מוות צילום: באדיבות המצלם

לתביעה נגד השוטר לשעבר דרק צ'אובין, היתה תוכנית גיבוי חשאית לעצור אותו בבית המשפט מחשש לגל אלימות שיפרוץ אם יזוכה מהריגתו של ג'ורג פלויד. דבר שלבסוף לא קרה והוא הורשע בכל הסעיפים החמורים.

מקורות פדרליים אמרו לאתר 'סטאר טריביון', כי אם השוטר לשעבר לא היה מואשם באשמת רצח מדרגה שנייה ושלישית והריגה, הם היו עוצרים אותו במקום על סעיפים אחרים.

משרד המשפטים מתכנן גם עכשיו אחרי שהוא הואשם ברצח, להגיש כתב אישום על 'הפרות זכויות אזרח' בדומה לפשעי שנאה, על 'אכזריות משטרתית', וגם מתכנן להגיש את אותם אישומים נגד שלושת השוטרים האחרים שהיו בזירה שבה פלויד נחנק למוות במאי 2020 על ידי חברם השוטר דרק צ'אובין, מוות שגרר מהומות אדירות והתפרעויות קשות ברחבי ארה"ב.

התכנון הסודי היה לשתף פעולה עם התביעה במינסוטה בכדי לקדם אישום נגד השוטר, בתהליך שנקרא תלונה פלילית שאינו דורש חבר מושבעים גדול והיה מזרז את תהליך הבאת האישומים נגד השוטר, החשש היה שהחלטה כי הוא לא אשם היתה גורמת לחידוש ההתפרעויות.

בסופו של דבר, לא היה צורך להשתמש בתכנית הגיבוי, לאחר שהשוטר הואשם בכל שלושת הסעיפים. הוא הורשע ברצח מדרגה שנייה, רצח מדרגה שלישית והריגה מדרגה שנייה והועבר לכלא המאובטח של מינסוטה. גזר דינו יינתן ב-25 ביוני לאחר שבית המשפט דחה אותו מ-16 ביוני. כעת מתכנן משרד המשפטים להפליל אותו ואת שלושת השוטרים האחרים המעורבים במותו של פלויד באשמת "פגיעה בזכויות אזרח".

בנוסף נבדק אם אפשר להפליל את השוטר דרק צ'אובין, על הפרות זכויות אזרח של פלויד, ועל תקרית בשנת 2017 שבה השוטר כרע על צווארו של ילד שחור אחר כבן 14 במשך כמעט 17 דקות.

דרק צ'אובין מעולם לא התמודד עם אישומים כלשהם בגין האירוע ב-2017, כשפרקליטות המדינה ביקשו מהשופט לאפשר להם להשתמש בתיק כראיה לשימוש בכוח עודף של השוטר לשעבר במשפטו. אך השופט אסר על התובעים לספר למושבעים על האירוע ב-2017. עונשו יכול להגיע לארבעים שנות מאסר.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום