הילד ששרד את האסון: "צעקתי 'שמע ישראל' מהלב" • צפו

בתום מסע הלוויתו של הבחור ידידיה משה חיות ז"ל, ביקשו אביו אביגדור ואחיו הילד שמואל מאיר בן ה-10, למסור דבר מה לתקשורת. האב קרא לאחדות בעם והבן הקטן סיפר על רגעי האימה, כשחשב שאולי לא ישרוד: "הרגשתי ביטחון ואמונה. שרק השם יכול להציל אותי" • צפו

קובי עוזיאלי | חדשות בארץ 2.5.2021 | 08:49

שמואל מאיר חיות צילום: צילומסך 'כאן חדשות'

רבים מתושבי בני ברק הגיעו הלילה (מוצ"ש) ללוות בדרכו האחרונה את הבחור שלא טעם טעם חטא, ידידיה משה חיות ז"ל, בן ה-13.5, תושב שכונת קרית הרצוג בבני ברק, שנספה באסון ליל ל"ג בעומר במירון. 

לאחר מסע הלוויה רווי בכי וכאב, כשהאב אביגדור בן ה-36 ובנו שמואל מאיר בן ה-10 ששרדו את התופת והגיעו פצועים ללוות את הבן/האח הבכור, ביקשו האב והבן להעביר מסר באמצעות כלי התקשורת. 'כל רגע' עם התיעוד והדברים המלאים מלאי האמונה והביטחון.

האב פתח ואמר לעיתונאים: "אנחנו נמצאים כאן בהלוויה של הבן שלי, כמו שידוע הוא היה נעדר מחמישי בלילה. עד שהתברר שהוא פשוט נהרג די במקום, ולא פונה אפילו לבית החולים. זה הבן ששכב לידי על הרצפה, כשהיינו על הרצפה למטה כשכל המסה של האנשים עלינו. זה הילד שצעק 'שמע ישראל' ווידוי, אבא אני מת והנה ברוך השם הוא כאן, נקע ברגל אבל הכל בסדר". כך סיפר על בנו שמואל מאיר בן ה-10, שישב לצידו על כסא הגלגלים.

"ידידיה לצערי הרב לא שרד, הוא היה ילד צדיק, ילד קדוש ואם הוא היה רוצה שאני אגיד משהו, זה דבר אחד; אנחנו כולנו יש לנו מכנה אחד משותף, כרגע אנחנו לא מחפשים שום אשמים. אנחנו אנשים מאמינים ויודעים שמה שהקב"ה עושה הוא יודע מה הוא עושה, זה כואב מאוד, אבל דבר אנחנו יודעים הוא מנהיג את העולם".

עוד אמר האב השכול: "אם ידידיה היה פה עכשיו במקומי, הוא היה אומר דבר אחד, רבותי בואו נתאחד, זה הזמן, זה המקום, אנחנו גדולים באסונות אז כולם... אף אחד לא בודק איזה כיפה יש לשני ואם יש לו או אין לו, כולם עוזרים אחד לשני". עוד אמר האב, "הייתי בשבת בבית החולים זיו, תאמינו משם צריך ללמוד מה זו אחדות. כולם ביחד, שם לא בודקים מי אתה ומה אתה...".

"לא צריך להגיע לכאלה מצבים, החובה שלנו לקום ולהתאחד אנחנו מדינה קטנה, אנחנו קצת מאוד יהודים מול כל העולם". לדברי האב, "מה שיש לי לומר, בואו נתאחד, הקורונה לא הספיקה לנו כנראה, מדברים בזמן הזה על עוד בחירות ועוד בחירות ואין לדבר סוף. בואו נתאחד, אף יהודי לא שונא את השני. אנחנו צריכים להיות ביחד. ואם ידידיה היה מדבר, זה מה שהוא היה אומר".

 

הילד שמואל מאיר חיות בן ה-10, מספר על רגעי האימה במירון • צילום: כאן חדשות

הילד שמואל מאיר נשאל על ידי העיתונאים על רגעי האימה וסיפר כפי שניתן לראות בתיעוד המתפרסם ב'בחדרי חרדים': "אני זוכר שהיינו במדרגות שם ונפלתי וידעתי שיכול להיות שאני לא אהיה כאן, צעקתי 'שמע ישראל' מהלב". עוד סיפר הילד בן ה-10, "אחרי זה כשהבנתי שהשם הציל אותי, דבר ראשון ישר הזעקתי את כוחות ההצלה שיצילו את אבא. אח"כ אמרתי למשטרה שיחפשו את אח שלי". כן סיפר כי ראה את אביו לידו ואת האח לא ראה כלל בשעת המפולת האנושית.

העיתונאי ברהנו טגניה מ'חדשות 12' שאל את שמואל מאיר, "מה הרגשת באותם רגעים?", והילד השיב והדהים את הנוכחים: "הרגשתי ביטחון ואמונה". העיתונאי ניסה להבין מה הכוונה: "שרק השם יכול להציל אותי. אין במי להאמין רק בקדוש ברוך הוא" אמר הילד, "חשבתי שאלו הם הרגעים האחרונים". כך שמואל מאיר.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום