דרישה: הקמת ועדת חקירה ממלכתית עוד היום

האסון במירון: סיעת מרצ פנתה לשר הביטחון בדרישה להקים ועדת חקירה ממלכתית שתחקור לאלתר את הכשלים שהובילו לאסון מירון | "מנדט מלא לחקור גם את הדרג המקצועי הבכיר ואת הדרג הפוליטי"

ארי קלמן | חדשות בארץ 2.5.2021 | 09:10

נרות זיכרון במירון צילום: David Cohen/Flash90

הדרישה להקמת ועדת חקירה ממלכתית: בסיעת מרצ בכנסת פנו אמש (מוצאי שבת) לשר הביטחון ויו"ר כחול לבן בני גנץ במטרה לדרוש לעלות עוד היום (ראשון) במשאל טלפוני בין שרי הממשלה את ההצעה להקמת ועדת חקירה ממלכתית שתצא לבדיקה מקיפה בעקבות אסון מירון.

יו"ר סיעת מרצ, ח"כ תמר זנדברג, פנתה לשר המשפטים בני גנץ, בבקשה להעלות בפני הממשלה כבר היום הצעה להקמת ועדת חקירה ממלכתית על האסון במירון במשאל טלפוני, בכדי שההחלטה בנושא תתקבל ללא דיחוי.

במכתב כתבה זנדברג כי "עלינו לעשות הכל בכדי למנוע מהאסון הבא להתרחש, ולהפיק את הלקחים הכה חשובים בטרם תפקוד אותנו טרגדיה נוספת. על הממשלה לקחת אחריות על האסון ולהבטיח כי האסון שאירע יתוחקר באופן היסודי והמקצועי ביותר, ללא משוא פנים".

עוד קראה זנדברג לגנץ "לפעול כבר בממשלה הנוכחית וללא דיחוי להקמתה של ועדת חקירה ממלכתית לאסון שאירע בהר המירון. חקירה של אסון לאומי כה חמור יש להפקיד רק בידי וועדה עצמאית לחלוטין ועם מלוא הסמכויות, עם מנדט מלא לחקור גם את הדרג המקצועי הבכיר ואת הדרג הפוליטי. לאור זאת, אבקשך להעלות הצעה להקמת ועדת חקירה ממלכתית בפני הממשלה במשאל טלפוני כבר מחר, בכדי שתתקבל החלטה זו ללא דיחוי".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום