בכירי המשטרה מטילים את האשמה לאסון על הפוליטיקאים

הבוקר בו חל "יום אבל לאומי" לזכר הנספים בטרגדיה הקשה במירון מביא את בכירי המשטרה לשעבר לטעון כי הטלת האחריות על המשטרה ופתיחת חקירת מח"ש מנקה את האשמה מהפוליטיקאים והמארגנים שלדבריהם אחראים למחדל

יחיאל גלאי | חדשות בארץ 2.5.2021 | 10:05

רוני אלשיך צילום: פלאש 90

המפכ"ל לשעבר רוני אלשיך מתייחס הבוקר ב'ידיעות אחרונות' לאחראים לאסון הקשה שהתרחש ביום חמישי האחרון וטוען כי הטלת חקירת האירוע על מח"ש מצמצמת את חיפוש האשמים למשטרת ישראל בלבד ומנקה גורמים אחרים שאחראים למחדל.

"מה שמטריד את מנוחתי הוא תהליך הבדיקה" אומר אלשיך, "מרגע שהחקירה הוטלה על מח"ש, התיחום איננו יכול לחרוג מגבולות המשטרה".

לדברי אלשיך, "מח"ש איננה מוסמכת לבדוק שום גורם אחר. אין לי ספק שהחלטה זו נוחה מאוד ללא מעט גורמים. אך מי יבדוק את הסוגיות האסטרטגיות שהפוטנציאל שלהן לחסוך חיי אדם בעתיד גדול עוד יותר?"

המפכ"ל לשעבר מתייחס גם לנטילת האחריות המהירה של מפקד המחוז, אך מסייג כי אין בכך כדי להטיל עליו את מלוא האשמה: "הצהרתו של מפקד המחוז הצפוני, ניצב שמעון לביא, על אחריותו לאירועים, ראויה ביותר. לביא הוא מנהיג, מפקד מקצועי וערכי. אך יש לחשוש מפני כל מי שאינם יודעים להבחין בין אחריות לאשמה, בעיקר אלו שנשמו לרווחה ושמחו למצוא ש.ג. מתאים לגודל האסון".

אסף חפץ, לשעבר מפכ"ל המשטרה, אומר הבוקר בראיון לגל"צ כי האחריות אינה על המשטרה כלל : "צריך להקים ועדת חקירה ממלכתית. התקלה לא נמצאת אצל המשטרה, האסון היה מובנה מראש בשל הכאוס הפוליטי שהוביל אליו. האחריות מוטלת על דרעי, ליצמן וראש הממשלה".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום