סיקור יוצא דופן: התקשורת בעולם על אסון מירון

ברחבי העולם סיקרו את האסון במירון באופן יוצא דופן, בצורה שלא נראתה באסונות עולמיות אחרות. עשרות שעות מסך, כותרות ראשיות וכתבות רבות על ממדי האסון מכל היבטיו 

יענקי פרבר | חדשות בארץ 2.5.2021 | 09:44

זירת האסון צילום: דוד כהן, פלאש 90

בעוד בישראל נקברים הנפטרים ומלאכת זיהוי הגופות נמשכה ללא הרף, למעט ביום שבת קודש, כלי תקשורת בעולם דיווחו על האירוע במירון באופן יוצא דופן, מיום חמישי בלילה ועד ליום ראשון הבוקר, כלי תקשורת בעולם כולל הגדולים ביותר בכל השפות האפשריות, דיווחו ללא הרף על האסון.

אסונות שקרו במדינות אחרות עם יותר הרוגים, קיבלו סיקור לקוני או סיקור שוטף אך למשך מספר שעות, אך האסון במירון קיבל סיקור יוצא דופן.

הדיווחים בעולם על האסון לא הופסקו לרגע, הדיווחים עלו בזמן מסך ובכמות כתבות גדולה יותר, מסיקורי אסונות שקרו בעבר במדינות שונות, אתרי חדשות גדולים הוציאו 'פושים' כמעט כל שעה על כל עדכון ישראלי, אך בדבר אחד כלי תקשורת הגדולים בעולם שמחזיקים עיתונאים וצלמים בארץ פישלו, הם לא שלחו צוותי תקשורת למירון, וכך בשעות הראשונות לא היו לאתרים בחו"ל תמונות מהאסון, והם נאלצו להשתמש בתמונות אילוסטרציה ממירון משנים עברו.

רק לאחר שעות הבוקר, פנו כלי תקשורת בעולם כולל סוכנויות ידיעות כמו רויטרס ו-AP לישי ירושלמי, צלם אתר 'בחדרי חרדים', וביקשו תמונות ממירון, ואכן בשעות הצהריים האתרים הגדולים בעולם, כולל כל האתרים בחו"ל שמנויים לסוכנות התיעודים - 'רויטרס', החלו לפרסם תמונות ממירון.

אופן הסיקור המשיך גם הלילה באינטנסיביות, אתר ה'דיילי מייל' הבריטי, מהגדולים בעולם, שמחזיק גם עיתון יומי, דיווח כי "יותר מ-100,000 נדחסו באתר למרות הפרסום משנת 2008 ו-2011 שהזהירו כי המקום מהווה "סכנה לחיי אדם" והקיבולת לא יכולה להיות יותר מ-15,000".

ה'דיילי מייל' ציין כי "המבקר לשעבר מיכה לינדנשטראוס, שכתב דו"ח מלפני 13 שנה, אמר כי המקום לא מסוגל להכיל מספרים כה גדולים של אנשים".

בתוך כך, מלכת אנגליה אליזבת השנייה, שיגרה אתמול (מוצ"ש), הודעת ניחומים לנשיא המדינה ראובן ריבלין וכתבה: "הצטערתי מאוד על הידיעה של האסון בפסטיבל ל"ג בעומר במירון, ישראל. המחשבות שלי הן עם כל אלה שנפצעו, והחברים והמשפחות של אלה שאיבדו את חייהם. יש להם את האהדה העמוקה שלי".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום