4 שעות קודם: הכתב שהתריע וקולו לא נשמע

ברקע קבורתם של ההרוגים ז"ל, כתב 'כאן 11' רובי המרשלג שיתף כי ראה את האירוע הקשה בהר מירון לפני שהתרחש: "שלחתי הודעה 'הכל קרס - אסון בפתח'" | בנוסף סיפר מה גרם לו לחשוב על האסון: "הדחיפות מתחתיי הלכו והתגברו"

יאיר כלפה | חדשות בארץ 2.5.2021 | 13:09

נרות לזכר ההרוגים צילום: David Cohen/Flash90

בעוד ישנם קריאות לוועדות חקירה, העדויות מהאסון בהר מירון עדיין נשמעות, ואתמול (מוצ"ש) שיתף כתב חדשות 'כאן 11' רובי המרשלג כי ראה את האירוע הקשה שצפוי להתרחש, שעות לפני שקרה.

"הדחיפות ברחבה שתחתיי הפכו אלימות מרגע לרגע", סיפר מה שקרה לפני שהאדמו"ר מבויאן הגיע, והמשיך, "הסדרן שניצב שם בודד, נס על נפשו, ללא סיכוי לבלום את ההמון שאיים למחוץ אותו על הגדר".

הוא המשיך לתאר: "האדמו"ר עמד אל מול האבוקה הגדולה, בידו לפיד בוער, מתנודד וקורא קריאות. בעוד רגע הוא ייתן את האות והאלפים יחלו לקפוץ, לרקוד ולשיר. מי שלא היה שם, לא יבין את העוצמות, השירה, והכוח שיש בדקות האלה."

"הטקס המשיך, הדחיפות מתחתיי הלכו והתגברו. בתוך הלהט, הגדרות הופלו, ושני המתחמים ברחבה שמתחתיי, הפכו למתחם אחד ענק וצפוף", סיפר את מה שקרה לאחר הדלקתו של האדמו"ר מבויאן.

הכתב סיפר כי ראה את האסון לפני שהתרחש: "השעה כעת 20:33. אני שולח הודעות ווטסאפ לאשתי: "הכל קרס". "אסון בפתח". היא עונה לי "אוי ואבוי", ובאותה השנייה ממש, כאשר פורצת שירה אדירה, והאנרגיות מטפסות עד לפסגת ההר, הגדר שמפרידה ביני לבין האלפים שמאחורי מתחילה לנוע הלוך ושוב".

"כעבור דקות ארוכות, יצאנו מהדוחק. אנחנו עוצרים בצד לדווח למהדורת הלילה. "גדרות נפרצו, דוחק, עומס וסכנת חיים", אלה המילים שעליהן חזרתי שוב ושוב, ארבע שעות לפני שהוכרז אירוע רב נפגעים במירון", הוסיף.

"לפני הצהריים, כשהשמש עולה על ההר, וכשממדי האסון התבררו, ואלפים מיאנו לעזוב את מתחם, כי "מוכרחים להיות שמח", אני מבקש מאיש איחוד הצלה שיסביר לי למה הם לא עוזבים את המקום. "במירון אל תחפש היגיון" הוא עונה לי", סיכם.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום