המפכ"ל לשוטרים: "חותרים לחקר האמת ולהפקת לקחים"

מפכ"ל המשטרה רב ניצב קובי שבתאי, מתייחס הבוקר לאסון הכבד בהר מירון ומודיע כי המשטרה תחתור לחקר האמת | באיגרת ששיגר לשוטרים, כתב שבתאי: "אנו חותרים לחקר האמת, ולהפקת לקחים מושכלת ומאוזנת של כלל הגורמים המעורבים באירוע מורכב זה. כך נהגה תמיד משטרת ישראל"

אבי גדלוביץ' | חדשות בארץ 2.5.2021 | 12:45

המפכ"ל קובי שבתאי, ארכיון צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בצל הביקורת הקשה המופנית כלפי משטרת ישראל, אחרי האסון הכבד במירון, מפכ"ל המשטרה רב ניצב קובי שבתאי משגר הבוקר (ראשון) איגרת לשוטרי משטרת ישראל, ובה הוא מתייחס להאשמות, להתנהלות השוטרים באירוע ולחקירה שצפויה להתנהל בחודשים הקרובים.

"אחיי ורעיי השוטרים", כותב שבתאי, "בסוף השבוע אירע אסון כבד בהילולת מירון השנתית. ליבנו עם משפחות ההרוגים באסון. משטרת ישראל כולה משתתפת באבלם ובצערם העמוק, ומאחלת החלמה מלאה לפצועים. אובדן חיי אדם בהתכנסות שמהותה שמחה ותפילה, הוא אירוע קשה לכולם, ובוודאי לנו כאנשי משטרה, אשר אמונים על שלומו ובטחונו של האזרח בשגרה ובחירום".

שבתאי, מתייחס גם לחקירה שהחלה בנושא במחלקה לחקירות שוטרים, ולטענות על התנהלות המשטרה באירוע. "אנו חותרים לחקר האמת, ולהפקת לקחים מושכלת ומאוזנת של כלל הגורמים המעורבים באירוע מורכב זה. כך נהגה תמיד משטרת ישראל. כך נוהג ארגון שערכיו הם נר לרגליו, ארגון שלא מתפשר על סטייה מערכים ומנורמות מקצועיות".

"אנו ארגון חזק ויציב, שהוכיח לאורך השנים, כי הוא יודע לצלוח משברים מסוגים שונים. מחובתנו להמשיך לתפקד ברף גבוה, אל מול כלל המשימות והאתגרים אשר לפתחינו, לטובת בטחון הציבור ואיכות חייו. השוטרים והשוטרות שפעלו במירון, פעלו שעות ארוכות, לצד צוותי הרפואה, החרום וההצלה, בעין דומעת, בתושייה ובנחישות להצלת חיים", הוסיף שבתאי.

"אני פונה לכל אחת ואחד מכם השוטרים והמפקדים, ומחזק ידיכם כמי שעמלים לילות כימים, לביצוע כלל המשימות מתוך שליחות, הקרבה וסיכון עצמי. אני סומך עליכם. אין לי ספק בעמידתנו באתגרים שלפתחנו, למען יידע כל אזרח, כי במשטרת ישראל משרתים שוטרים המבצעים תפקידם בשליחות, באמונה ובמסירות אין קץ"

"ביום זה, אשר הוכרז כיום אבל לאומי, נוריד את דגלי המדינה לחצי התורן, נושיט יד חמה ומחבקת למשפחות השכולות, ונישא תפילה להחלמה מהירה של הפצועים. נרכין ראש לזכר הנספים".

בחדרי חרדים

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום