הרמטכ"ל בזירת הפיגוע: "פועלים למצוא את המפגעים"

בבוקר שלאחר הפיגוע הקשה בצומת תפוח, צה"ל מתגבר את כוחותיו באזור יהודה ושומרון מחשש להסלמה | הרמטכ"ל כוכבי ביקר בזירת הפיגוע ואמר: "כוחות רבים, בסיוע גורמי המודיעין והשב"כ פועלים החל מאתמול על מנת למצוא את המפגעים"

אבי גדלוביץ' | חרבות ברזל 3.5.2021 | 11:52

כוכבי בסיור בצפון צילום: דובר צה"ל

הרמטכ"ל רב-אלוף אביב כוכבי, ביקר הבוקר (שני) בצומת תפוח, בו התרחש אתמול (ראשון) הפיגוע הקשה במהלכו נפצעו שלושת תלמידי הישיבה הגבוהה איתמר. במקביל, בהתאם להערכת המצב בצה"ל, הוחלט על תגבור אוגדת יהודה ושומרון בכוחות לוחמים.

בהמשך הבוקר, קיים הרמטכ"ל הערכת מצב, בה סקר מפקד אוגדת איו"ש, תת-אלוף יניב אלאלוף את היערכות הכוחות בגזרה לנוכח האירועים האחרונים. בד בבד כוחות צה"ל ממשיכים במרדף אחר המחבלים שהיו מעורבים בפיגוע וממשיכים בתגבור מאמצי ההגנה באיזור.

"צה"ל תגבר כוחות והרחיב את הפעילות המבצעית שלו בשבועות האחרונים ביהודה ושומרון כחלק מן המוכנות להסלמה", אמר הרמטכ"ל בתום ביקורו. "כוחות רבים, בסיוע גורמי המודיעין והשב"כ פועלים החל מאתמול על מנת למצוא את המפגעים, וימשיכו בכך עד לעמידה במשימה. צה"ל ימשיך לפעול ככל שיידרש ובכל הגזרות על מנת להבטיח את ביטחון אזרחי ישראל".

שלושת הפצועים, הם תלמידי הישיבה הגבוהה באיתמר. בישיבה נערכות גם היום תפילות לרפואתם. מאיגוד ישיבות ההסדר נמסר אמש: "האיגוד כואב ומזועזע מאירוע הטרור הקשה בו נפצעו שלושה תלמידי ישיבת ההסדר באיתמר. אנו נושאים תפילה יחד עם כל עם ישראל לשלומם של הפצועים, וברגעים קשים אלו אנחנו מבקשים לחבק ולחזק את משפחותיהם ואת כל בית ישיבת איתמר".

שמות הפצועים לתפילה: יהודה בן מילכה (גוואטה) מירושלים, פצוע באורח קשה. בניה בן אביבה (פרץ) מבית שאן, פצוע באורח בינוני ועמיחי בן רונית (חלא) מצפת הפצוע באורח קל.

ראש הישיבה הגבוהה באיתמר הרב יהושע ון דייק שוחח הבוקר עם 'בחדרי חרדים', וביקש שיתפללו לרפואת התלמידים. "אחד במצב קשה מאוד וגם השני קשה", סיפר על מצבם של שני הבחורים מתוך השלושה והמשיך, "הלכתי לבקר את התלמידים בבית החולים, ובמקביל בית המדרש לא פסק כל הלילה. אנחנו מתפללים, צריך הרבה מאוד ישועות".

הרב סיפר על האזור: "הישיבה בתוך הישוב איתמר, כך שאנחנו לא באזור רגוע. זה אזור שיש הרבה "בני דודים". אנחנו לא מתעסקים עם זה, יש את כוחות הביטחון. נקודת החיכוך היחידה היא שהתלמידים באים לישיבה ביום ראשון".

"בימים הקשים האלה צריך להרבות באהבה ובחיבור בין עם ישראל. אנחנו ממשיכים להרבות בתורה, בית המדרש שלנו הוא על שם משפחת פוגל שנרצחה, ומאז אנחנו עולים וממשיכים בתורה, וכך נמשיך", הוסיף.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום