שורת רבנים לסמוטריץ': תן יד לממשלה עם רע"מ

הלחץ על יו"ר הציונות הדתית נמשך: מתגבש מכתב שעליו חתומים שורה של רבנים בכירים במטרה לשכנע את סמוטריץ' להסכים להקמת ממשלה בתמיכתו של מנסור עבאס. בין החתומים: רבה של העיר צפת, ראש ישיבת ההסדר בשדרות ועוד | בשעה זו פגישה בבית הרב דרוקמן עם צמרת רבני הציונות הדתית ועם סמוטריץ' להכרעה סופית

יחיאל גלאי | פוליטי 3.5.2021 | 11:08

בצלאל סמוטריץ' צילום: Olivier Fitoussi/FLASH90

אחרי קריאתו של הרב טאו להקמת ממשלת ימין בהימנעות מפלגת רע"מ, יהודה שלזינגר מדווח ב'ישראל היום' כי בשעות אלה מתגבש מכתב עליו יהיו חתומים רבנים נוספים מהציונות הדתית שקוראים למפלגתו של בצלאל סמוטריץ' לחזור בו מעמדתו הנוקשה ולתת יד להקמת ממשלת ימין הנתמכת במפלגתו של מנסור עבאס.

בין החתומים על המכתב, הרב שמואל אליהו, רבה של צפת, הרב יעקב שפירא -ראש ישיבת מרכז הרב, הרב שבתי סבתו - ראש ישיבת מחפה יריחו, הרב דוד פנדל- ראש ישיבת ההסדר בשדרות, הרב יצחק שילת ועוד.

מדובר במכתב משמעותי יותר מקריאתו של הרב טאו, שכן על קריאתו הסבירו בסביבתו של סמוטריץ' כי הוא משתייך רק לפלג מסוים בציונות הדתית המזוהה עם סיעת 'נעם' ויש לו נציג אחד במפלגה- אבי מעוז. אך הרבנים החותמים על המכתב המתגבש נחשבים למזוהים עם חלקים רחבים יותר בציונות הדתית.

הבוקר (שני) אמרו בציונות הדתית אחרי מכתבו של הרב טאו כי: "אין ולא יהיה שינוי בעמדת הציונות הדתית לגבי הישענות על תומכי מחבלים ששוללים את קיומה של ישראל כמדינה יהודית. מי שיעלה על דעתו להקים ממשלה שכזו שתסכן את המדינה היהודית יישא אות קין עד אחרון ימיו. ח"כ בצלאל סמוטריץ' הבהיר את הדברים אמש לראש הממשלה בפגישתם ואף הבהיר לו שיפעל בכל הכלים שלרשותו על מנת לוודא שממשלה שכזו לא תקום בכל מקרה ובכל צד של המפה הפוליטית".

לדבריהם: "מצער מאוד שראש הממשלה נתניהו שהצהיר מעל כל במה שלא יקים בשום אופן ממשלה עם תומכי הטרור פועל ללא לאות להקים ממשלה כזו. יש מתווה טוב שמאפשר הקמת ממשלת ימין כבר היום. כל השחקנים מכירים את פרטי המתווה אך הוא דורש ויתורים של כל השחקנים. אדוני ראש הממשלה, גדעון, נפתלי, המשחקים הללו מסוכנים לעתידה של מדינת ישראל. אנו מציעים לחדול ממשחקי האגו ולהקים ממשלת ימין באופן מיידי".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום