צפו: זו הבקשה של הח"כ מנתניהו למען נפגעי מירון

על רקע הדיון המיוחד במליאה, יו"ר מפלגת 'נעם' שלח מכתב לראש הממשלה, ובו ביקש כי יכיר באירוע הקשה במירון, כאסון לאומי: "כמדינה יש לנו חובה לקחת אחריות" | בנוסף ביקש עזרה לנפגעים: "הן רפואי ונפשי והן כספי בדומה לנפגעי פעולות איבה"

יאיר כלפה | חדשות בארץ 3.5.2021 | 19:23

אבי מעוז בכנסת צילום: ערוץ כנסת

חבר הכנסת אבי מעוז, יו"ר מפלגת 'נעם', וחבר בסיעת הציונות הדתית, פנה לראש הממשלה בנימין נתניהו בבקשה כי ממשלת ישראל תכיר באסון מירון כ"אסון לאומי" ותסייע למשפחות הפצועים והנספים.

את המכתב הקריא חבר הכנסת היום (שני) בנאום בן דקה בכנסת "ביום חמישי בלילה, ליל ל"ג בעומר, התרחש האסון האזרחי הגדול מזה שנים, כאשר 45 אנשים, ובהם ילדים, שבאו להילולת הרשב"י המסורתית קיפחו את חייהם, ורבים אחרים נפצעו ועברו חוויה טראומתית נוראה".

 

"מעבר להחלטתך החשובה להכיר באסון "כיום אבל לאומי", מקרי העבר שאירעו באסונות קשים שפקדו את עמנו כדוגמת אסון ורסאי, אסון ערד ומקרים אחרים הוכיחו שמשפחות הפצועים והנספים נאלצים להתמודד בהמשך הדרך עם בירוקרטיה ותהליכים ארוכים." כתב מעוז.

חה"כ מעוז הדגיש את החובה שיש למדינה לקחת אחריות ולסייע למשפחות הנפגעים והנספים, "כמדינה יש לנו חובה לקחת אחריות ולסייע בכל הדרוש ברגעים קשים אלו למשפחות הנספים, לפצועים ולמשפחותיהם".

"אי לכך, אני קורא לכבודו להעביר בהקדם האפשרי החלטת ממשלה לפיה האסון יוכר "אסון לאומי", והפצועים ומשפחות הנספים יוכלו לקבל את כל הסיוע הדרוש הן רפואי ונפשי והן כספי בדומה לנפגעי פעולות איבה בכדי שיוכלו להתמודד עם האסון הנורא בהווה ובעתיד." סיכם.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום