פרסום ראשון: השוטר שהטיח מפגין ברכב - יועמד לדין משמעתי

שוטר שתועד מטיח נער צעיר, על הכביש כשרכב בדיוק חולף על פניו, מה שכמעט הוביל לדריסתו ח"ו, יועמד לדין משמעתי. כך נודע ל'כל רגע' | המקרה התרחש ביומה האחרון של שנת 2020, במהלך מחאה סוערת בירושלים בעקבות מותו הטראגי של הנער אהוביה סנדק ז"ל

אבי גדלוביץ' | חדשות בארץ 3.5.2021 | 21:31

שוטר מטיח מפגין ברכב נוסע צילום: ידידיה אפשטיין

השוטר שהטיח מפגין על רכב במהלך המחאות בירושלים, בעקבות מותו של הנער אהוביה סנדק ז"ל, יועמד לדין משמעתי ולא פלילי - כך נודע ל'בחדרי חרדים'. בימים האחרונים הסתיימה החקירה במח"ש, שם הוחלט להשיב את התיק למשטרה, שם יועמד השוטר לדין.

האירוע התרחש בסוף השנה שעברה בירושלים בתאריך 31.12.2020, במהלך הפגנה בה השתתפו מאות פעילי ימין במחאה על מותו של אהוביה סנדק ז"ל. במהלך הלילה שהפך לאלים במיוחד, נעצרו כ-20 מפגינים. כוחות משטרה רבים פעלו אל מול המחאות שהפכו להפרות סדר אלימות תוך יידוי אבנים לעבר השוטרים.

שוטר דוחף מפגין על רכב נוסע בהפגנת הימין בירושלים - 31.12.2020 - צילום: ידידיה אפשטיין

 

עוד קודם שהמחאה הפכה לאלימה, תועד השוטר מטיח את הצעיר, מה שכמעט הסתיים באסון. "בתיעוד ניתן להבחין כי השוטר אינו מבצע כל פעולה שמקדמת מעצר או עיכוב אלא מטיח את המפגין לכביש תוך סיכון חייו ללא שום סיבה הגיונית הנראית לעין", נכתב בתלונה של ארגון בצלמו למח"ש, "גם אם המפגין היה חשוד בביצוע עבירה כלשהיא הרי שאין במעשיו או בפעולותיו של השוטר שום סיבה הנראית לעין המצדיקה הטחה ברוטאלית לכביש".

בתשובת מח"ש נכתב, כי עם סיום החקירה, ולאחר שבחנו את חומר הראיות, הגענו לכלל מסקנה כי יש מקום להעמיד את החשוד לדין משמעתי, בפני הגורם המוסמך במשטרת ישראל, בגין עבירה של שימוש בכח שלא כדין. תיק החקירה הועבר לשם המשך הטיפול בו למחלקת משמעת במשטרת ישראל".

שי גליק מנכ"ל בצלמו מסר: "אנחנו מברכים על החלטת מח"ש להעמיד לדין את השוטר שהטיח מפגין בכביש הסואן. לטעמינו היה מקום אף להעמידו לדין פלילי על סיכון חיי אדם . יחד עם זאת, אין ספק שמדובר בהחלטה ברורה המוכיחה שיש דיו ויש דיין ושוטר לא יכול לפגוע בזכויות אדם של מפגינים חרדים וקטינים. אנחנו נמשיך להילחם על זכויות האדם של אזרחי ישראל בכלל והציבור החרדי בפרט".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום