דיווח: זהו האיום שהעביר בנט לנתניהו

לקראת פקיעתו מחר בחצות ליל, במערכת הפוליטית מתכוננים להעברת המנדט מנתניהו אל הנשיא - ויו"ר 'ימינה' שיגר אולטימטום לראש הממשלה: "אם המנדט לא יועבר אליי, תוקם ממשלה עם לפיד" | ראש הממשלה מתנגד, אך החרדים לוחצים

יאיר כלפה | פוליטי 3.5.2021 | 23:02

בנט ונתניהו צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

המגעים עם גוש השינוי לא מתקדמים, והערב (שני) מדווח כי יו"ר 'ימינה' נפתלי בנט העביר איום לראש הממשלה בנימין נתניהו.

על פי הדיווח של מיכאל שמש ב'כאן 11', בנט העביר אולטימטום באמצעות שליחיו לנתניהו, ובו מסר: "אם המנדט לא יגיע אלי מחר בתמיכת 'הליכוד' והחרדים - תוקם ממשלה עם לפיד".

ראש הממשלה, שהיום הציע ליו"ר 'ימינה' להיות ראשון ברוטציה למשך שנה בתמורה להודעתו כי לא ילך לקואליציה עם הצד השני, מסרב עד כה להמליץ על האחרון כמועמד שלו ושל גושו לנשיא, כיוון שהוא לא מספיק סומך עליו.

אך למרות סירובו, גורמים בליכוד ובמפלגות החרדיות אומרים לנתניהו: "תסכים לתת לבנט, זה עדיף מלפיד", זאת בעקבות החשש כי גוש השינוי ירכיב ממשלה.

 

מוקדם יותר היום הצהיר ראש הממשלה בנימין נתניהו כי הוא מוכן 'לזוז' ממקומו בתמורה לחזרת כוחות הימין למחנה הימין, ולהקמת ממשלת ימין שתמנע אסון.

ראש הממשלה נתניהו פרסם בעמוד הפייסבוק שלו כי הוא מוותר לנפתלי בנט על תפקיד ראש הממשלה, וכעת תורו של בנט להקים ממשלת ימין.

בתגובה, יו"ר 'ימינה' הבהיר כי הוא זז עבורו מתפקיד ראש הממשלה, העיקר שתוקם ממשלת ימין: "שמעתי עכשיו את הצעתו של נתניהו. אני חייב לומר - הצעה זו אינה מובנת לי. לא ביקשתי מנתניהו את ראשות הממשלה אלא ממשלה".

ממפלגת 'ימינה' נמסר בתגובה לפרסום ב'כאן 11': "דיווח שקרי, ולא בפעם הראשונה. הדברים לא נכונים ולא קרו, לצערנו שוב מטעים את הצופים".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום