מצמרר: מה הקליט הנער מהאסון על מכת דם?

בהקלטה מצמררת שנמצאה היום (שני) יומיים לאחר הלוויתו של הנער ידידיה חיות ז"ל, נשמע הנער כשהוא משיב בקולו לשאלה על מכת צפרדע בה הוא מצטט באופן מצמרר: "מכה זו מבהלת הנפש ואין אדם בטוח בחייו" • האזינו

חני לוין | חדשות בארץ 3.5.2021 | 22:23

הנער ידידיה חיות ז''ל צילום: באדיבות המצלם

יומיים לאחר שנטמן הבחור השקדן ידידיה משה חיות ז"ל, מפרסם צוות מערכת 'בני היכלא' של מחלקת "קהילות וצעירים" של עיריית בני ברק, הקלטות מרגשות של ידידיה ז"ל, שהיה שותף פעיל ומתמיד מיוחד בפעילות התורנית הקהילתית.

באיסוף מהיר של קטעי הקלטות, בולט כי ידידיה ז"ל, היה מתמיד מופלא ושותף של ממש, שענה תשובות בהתמדה לחידונים והאתגרים בהלכה ובפרשיות השבוע.

החידונים המתפרסמים מידי שבוע בגיליון 'טועמיה' שמוציאה לאור מחלקת "קהילות וצעירים" של עיריית בני ברק, מהווים אתגר תורני שבועי לילדי הקהילות בעיר, ומתברר שהנער ידידיה חיות ז"ל היה לא רק שנון וחריף, אלא גם מהמתמידים הבולטים מבין רבבות ילדי בני ברק המשתתפים בתכניות "בני היכלא".

הוריו של הנער התרגשו היום לשמוע את קולו של ידידיה ז"ל כשהוא משיב באופן רהוט כבקי ורגיל שבוע אחר שבוע לשאלות ולחידוני החידוד שדרשו ידיעה ועיון ולרוב עזר של ההורים, כשידידיה עושה זאת בהתמדתו האישית.

בהקלטה הראשונה, מבין מספר הקלטות שנמצאו, נשמע הנער ידידיה ז"ל משיב בקולו לשאלה שפורסמה, כשהוא נשמע מצטט באופן מצמרר, את המשפט של האור החיים הקדוש על מכת צפרדע, שבתוך דבריו המשפט: "מכה זו מבהלת הנפש ואין אדם בטוח בחייו".

 

ההקלטה של ידידיה ז"ל נמצאה היום.

ראש עיריית בני ברק, אברהם רובינשטיין, שהגיע לנחם את הרב אביגדור חיות, שהאזין להקלטות בנו, שמע ממנו בתיאור מצמרר את הרגעים שבהם היה אף הוא ובנו השני בסכנת חיים, תוך שהוא מציין: "היינו במבחן קבלה לישיבתו של רשב"י, לישיבה של מעלה, אולם רק ידידיה ז"ל זכה להתקבל לישיבה, אני לא זכיתי!".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום