אנטישמים ברחבי העולם חוגגים את מותם של הרוגי מירון

בעוד העם היהודי כולו נאנק בכאב על האסון הנורא שפקד את ארצנו, אנטישמים רבים ברחבי העולם בוחרים לשלוח תגובות שמחה, אשר מפאת הזעזוע נמנענו מלפרסמן | בעוד הרשתות החברתיות מאפשרות חופש תגובה, מנגד, אישי תקשורת אחרים מוסלמים ונוצרים, בוחרים לגנות את הזוועה

יענקי פרבר | חדשות בארץ 30.4.2021 | 11:58

האסון במירון צילום: David Cohen/Flash90

הרשתות החברתיות מאפשרות לאנטישמים לחגוג את מותם של הרוגי מירון.

גולשים רבים בעולם שלא מחבבים את ישראל בלשון המעטה, חגגו את מותם של הרוגי מירון, מנגד מוסלמים רבים כמו נוצרים רבים ועוד ידידי ישראל, הביעו תנחומים על מותם של הרוגי מירון.

‏העיתונאי המצרי, מוחמד א-דסוקי, שמתגורר בלונדון פרסם הודעת גינוי נגד אנטישמים. "אני המום מהשמחה לאיד של קיצוניים אסלאמיסטים על האסון במירון ועוד יותר המום מזה שטוויטר ופייסבוק מאפשרים לפרסם ציוצים ופוסטים שמבטאים שמחה לאיד ומסיתים נגד חפים מפשע!. הלב שלנו עם הקורבנות בהר מירון".

חסאן סאג'ואני מאיחוד האמירויות, בלוגר ואחד המשפיעים החזקים ברשתות החברתיות במפרץ, כתב בחשבון הטוויטר שלו. "המחשבות והתפילות העמוקות ביותר שלי לכל החיים התמימים שאבדו, יהי רצון שהקב''ה ירחם על הנשמות שמתו, אני מאחל החלמה מהירה לפצועים".

מוחמד אל-קחטאני הסעודי כתב, "תנחומי העמוקים ותנחומי הכנים למדינת ישראל ולעם הישראלי על הטרגדיה הכואבת, עשרות אנשים חפים מפשע מתו כתוצאה מדריסה בטקס דתי בצפון ישראל. אנו מתפללים לאלוקים על הפצועים להחלמה מהירה".

מוחמד סעוד ידיד ישראל מוכר ברשתות החברתיות, כתב. "‏נשבר לי הלב, איך אני אוהב אתכם, אני שבור לשמוע שכל כך הרבה אנשים נהרגו במירון, ברוך דיין האמת".

בתוך כך מדינות רבות שלחו תנחומים, ראש ממשלת בריטניה בוריס גונסון כתב "תמונות מזעזעות מהילולת ל"ג בעומר בישראל. המחשבות שלי הן עם העם הישראלי ואלו שאיבדו את יקיריהם בטרגדיה הזו".

כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', מנהיגי העולם, ארגונים יהודים שלחו לישראל תנחומים על הטרגדיה במירון. "ליבנו של עם ישראל הערב בעקבות הטרגדיה הנוראה בהר מירון", אמר ג'ייק סאליבן, היועץ לביטחון לאומי בבית הלבן. "אנו שולחים תנחומים למשפחות והחברים שאיבדו את יקיריהם באסון הזה, ומאחלים החלמה מלאה ומהירה לפצועים".

נשיא רוסיה פוטין: רוסיה משתתפת בצערו של העם בישראל. הנשיא מוסר אהדה ותמיכה למשפחות וחברי הקורבנות, ואיחולי החלמה מהירה לפצועים.

עמנואל גיאפרט שגריר האיחוד האירופי בישראל כתב בחשבון הטוויטר שלו ‏"אנו המומים ועצובים מאוד מהבשורה האיומה על פצועים והרוגים בחגיגת ל"ג בעומר בהר מירון. תנחומינו למשפחות הקורבנות ואיחולי החלמה מהירה לכל הנפגעים".

בהודעה רשמית מטעם האיחוד האירופי נמסר. "האיחוד האירופי מביע תנחומים עמוקים למשפחות וחברים של הקורבנות ולעם ישראל ומעביר את תפילותיו להחלמה מהירה לפצועים".

משרד החוץ האוקראיני פרסם גם הודעת תנחומים. "חדשות אימתניות מהר מירון, ישראל. אנחנו עצובים עמוקות מאובדן חיים שנגרם על ידי ריסוק טראגי בכינוס דתי, ליבנו עם משפחות הקורבנות, אנו מאחלים החלמה מהירה לפצועים, אוקראינה עומדת לצד ישראל בשעה חשוכה זו".

הייקו מאס, שר החוץ של גרמניה כתב. "החדשות שהגיעו אלינו הבוקר מהטרגדיה בחג ל"ג בעומר בהר מירון בישראל, נוראיים, המחשבות שלנו הן עם משפחות הקורבנות ויקיריהן".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום