חקירת השפלת החרדים תיפתח מחדש: "תוקפים אנטישמיים"

לפני כשבועיים, הושפלו שני צעירים חרדים סמוך לשער האשפות בעיר העתיקה ע"י בני מיעוטים. התוקפים, התיזו לעברם נוזל מסריח ונמלטו. למרות מצלמות האבטחה המשטרה סגרה את התיק, ורק לאחר פניית ארגון 'חוננו' הוא נפתח מחדש | עו"ד חיים בלייכר: "אירוע שכזה חייב להיחקר".

אבי גדלוביץ' | חדשות בארץ 6.5.2021 | 12:02

מתפללים בעיר העתיקה, ארכיון צילום: סלימן חאדר, פלאש 90

שני צעירים חרדים הושפלו סמוך לשער האשפות בירושלים בשעת ליל מאוחרת. האירוע התרחש לפני כשבועיים, בעודם ממתינים מחוץ לשער האשפות למונית, התקרב אליהם רכב כאשר פנסיו מכוונים על מצב גבוה על מנת לסנוורם.

כאשר הגיע הרכב לכיוונם, אחד הנוסעים התיז על הצעירים נוזל צהוב אשר פגע בהם, בעוד חברו של המתיז מתעד את האירוע במכשיר הפלאפון. לאחר מכן פנה הרכב בחדות שמאלה לכיוון עיר דוד, והתוקפים נמלטו.

למרות ששוטרים שהיו במקום הבחינו במתרחש, ולמרות שמקום התקיפה והדרך אליו מצולמים במצלמות אבטחה, נסגר תיק החקירה כיוון "שלא נמצאה תשתית ראייתית לקיומה של אשמה פלילית".

כעת,, החקירה נפתחה מחדש לאחר בקשת ארגון חוננו לקבל את חומרי החקירה לצורך הגשת ערר. "אנחנו שמחים על החלטת המשטרה לחקור לעומק את אירוע ההשפלה הזה", אומר עו"ד חיים בלייכר מארגון 'חוננו' המייצג את הצעירים.

"לא ברור כיצד יתכן שתקיפה והשפלה של יהודים על רקע אנטישמי אינה מהווה מעשה פלילי. אירוע שכזה חייב להיחקר על מנת להביא את התוקפים האנטישמיים לדין", הוסיף בלייכר.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום