מחקר חדש בדק והשווה בין מחוסנים ללא מחוסנים - התוצאה מדהימה

ישראל, היא המדינה הראשונה שמפרסמת נתונים לאומיים המראים שקבלת שתי מנות חיסון מורידה את הסיכון להידבק בנגיף, להתאשפז ולמות | מנה אחת של חיסון הקנתה הגנה של 58% מהדבקה, 76% מניעת אשפוזים, ו-77% ממוות, החל מ-14 עד 21 ימים מקבלת המנה

אהרן מילר | בריאות 6.5.2021 | 19:51

אילוסטרציה צילום: גרשון אלינסון, פלאש 90

אתמול (רביעי) פורסם בכתב העת הרפואי Lancet מאמר, המכיל נתונים ארציים של משרד הבריאות על המועילות הלאומית של החיסון נגד נגיף הקורונה בישראל.

מחברי המאמר, שכוללים בין היתר רופאים ממשרד הבריאות אשר מעורבים בניהול המאבק נגד נגיף הקורונה מאז תחילתו, בדקו את שיעורי המקרים המאומתים, אשפוזים, חולים במצב קשה ותמותה בהשוואה בין מחוסנים ללא מחוסנים מאמצע חודש ינואר 2021 ועד תחילת אפריל.

ישראל, היא המדינה הראשונה שמפרסמת נתונים לאומיים המראים שקבלת שתי מנות חיסון מורידה את הסיכון להידבק בנגיף, להתאשפז ולמות. קבלת שתי מנות החיסון הפחיתה מעל 95% מהסיכון להידבק בנגיף, להתאשפז בגינו, לחלות באופן קשה או למות כסיבוך ממנו. כמו כן, מנה אחת של חיסון הקנתה הגנה של 58% מהדבקה, 76% מניעת אשפוזים, ו-77% ממוות, החל מ-14 עד 21 ימים מקבלת המנה.

ניתוח הנתונים התבסס על נתונים מוסכמים ולא מזוהים כפי שפורסם לציבור, לפיהם קבלת החיסון הייתה הגורם המרכזי בירידות המשמעותיות בתחלואה ובתמותה מהנגיף.

תוצאות המחקר שנותחו לפי קבוצות גיל, מין ושבוע קלנדרי הראו, כי החיסון היה מועיל גם בקרב גילאי 85 ומעלה- קבוצת גיל בסיכון גבוה במיוחד לתחלואה קשה ותמותה. 94.1% מפני הדבקה, 96.9% מפני אשפוז, ו-98.1% מפני תמותה.

ד"ר שרון אלרעי-פרייס, ראש שירותי בריאות הציבור אמרה עם פרסום המחקר: "מדינת ישראל יכולה להיות גאה בהישג האדיר אליו הגענו כולנו. בהובלה של משרד הבריאות ובעבודה משותפת עם קופות החולים, בתי החולים, מד״א וגופים נוספים, ובעיקר בזכות הציבור שהגיע להתחסן. מדינת ישראל היא המדינה המחוסנת בעולם ותוצאות החיסון ניכרות בשטח. תוצאות מועילות החיסון המובאות בפרסום זה מתוך הניסיון במדינת ישראל, נותנות תקווה אמיתית שהחיסון יאפשר שליטה על הפנדמיה בכל העולם".

עוד הוסיפה: "משרד הבריאות רואה חשיבות לא רק בתוצאות המעודדות של ההתחסנות המפורסמות במאמר, אלא גם בשיתוף הניסיון הישראלי עם הקהילה המדעית ועם שאר מדינות העולם. המשרד קורא לכל תושבי ישראל שטרם התחסנו בשתי מנות נגד נגיף הקורונה, להתחסן בהקדם ולתרום למערך הלאומי לצאת מהפנדמיה ולחזור לחיי השגרה".

בחדרי חרדים

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום