לאחר שבכה לתפילות: חמינאי חזר לאיים על ישראל

המנהיג העליון של איראן תוקף בנאום שנשא מהבירה את מדינת ישראל ואת המסייעות שלה בעולם וציין כי אנו חוזים כעת בנפילתה של הישות הציונית, נפילה שרק תמשיך לדבריו

יענקי פרבר | חדשות בעולם 9.5.2021 | 09:32

עלי חמינאי צילום: מתוך טוויטר

רק לפני מספר ימים ביקש המנהיג העליון של איראן האייתוללה עלי חמינאי שבני עמו ומוקיריו יתפללו עליו בגלל בעיותיו הרפואיות, כעת הוא שב לאיים על ישראל.

בנאום לוחמני שנשא בטהראן תקף חמינאי את ישראל ואמר כי היא "אינה מדינה אלא מחנה טרור נגד הפלסטינים". חמינאי איים כי "הספירה לאחור להיעלמותה של הישות הציונית והגברת היכולות של ההתנגדות מבשרים על עתיד מבטיח". חמינאי הוסיף כי "על לוחמי הג’יהאד הפלסטינים להמשיך במאבקם נגד הישות הציונית".

בסוף השבוע ביקש חמינאי ממאמיניו ותומכיו להתפלל עליו, ומיד חזר לאיים ולתקוף. "הציונים הפכו את פלסטין לבסיס טרור מהיום הראשון". הוא הוסיף: "ישראל אינה מדינה אלא חיל טרור נגד העם הפלסטיני ומדינות מוסלמיות אחרות, חייבים להילחם בה".

האייתוללה חמינאי נכנס אל מחזות הקונספירציה והאשים את המסייעות לישראל בהיסטוריה: "בריטניה תכננה את הקנוניה, בעלי ההון הציוניים ביצעו אותה בכסף ובנשק, וברית המועצות הייתה הממשלה הראשונה ששלחה לשם מספר רב של יהודים, שהכירה בממשלה הבלתי לגיטימית".

מנהיג המהפכה תיאר את מצבו הנוכחי של העולם ואת מאזן הכוחות לטובת העולם האסלאמי, וציטט אירועים פוליטיים וחברתיים באירופה ובארצות הברית כמו "הבחירות בארה"ב ושערוריית מנהיגיה השאפתניים" ו "העימות הכושל של ארה"ב ואירופה עם הקורונה, הוא הוסיף: "אלה סימנים לדעיכת המחנה המערבי".

האייתוללה חמינאי הדגיש את הצורך במדינות מוסלמיות, "להתאחד סביב נושא פלסטין וגורל אל קודס הקדוש". מנהיג המהפכה האסלאמית הדגיש: "אני אומר בתוקף כי מאמצים אלה לא יצליחו והירידה של המשטר הציוני החלה ולא תיפסק, פלסטין חיה וממשיכה בג'יהאד ואל קודס הקדוש וכל פלסטין תחזור לאנשיה".

הוא קרא למאמץ לאחד את "כל הפלסטינים בעזה, בירושלים, בגדה המערבית, בשטחי 1948 ובמחנות הפליטים" הוא אמר "כל הפלסטינים מהווים יחידה אחת, ועליהם להשתמש בכלים העומדים לרשותם כדי להגן זה על זה בעיתות לחץ".

האייתוללה חמינאי הדגיש כי "חוקרים מוסלמים ונוצרים צריכים להכריז על נורמליזציה כמשהו שהם מתנגדים לו בתוקף, ועל אנשי רוח להסביר לכולם את ההשלכות של בגידה זו, שהיא דקירה בגב לפלסטינים".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום