בצל הירידה בתחלואה: מוטציה נוספת חדרה לארץ

שישה בני משפחה אחת חזרו ארצה לאחר כמה חודשי שהות בפורטוגל | הם נמצאו חיוביים לנגיף במוטציה הצ'ילאנית, החברים שביקרו אותם, ומשפחה נוספת זוהו אף הם כנשאי הנגיף בגרסתו הנוכחית

אהרן מילר | בריאות 9.5.2021 | 12:52

בדיקה לזיהוי הימצאות נוגדי קורונה בדם צילום: מורן ניסים, דוברות ברזילי

הבוקר (ראשון) דווחו במשרד הבריאות כי בסוף השבוע האחרון התווספו בכל רחבי הארץ 51 חולים חדשים בלבד. אך עיני רשויות הבריאות במדינה נשואות אל שערי הכניסה למדינה - נמל התעופה בן גוריון. משם הם חוששים ממוטציות המיובאות על ידי הנכנסים לארץ.

על פי הדיווח ב'כאן 11', שישה בני משפחה אחת חזרו ארצה לאחר כמה חודשים שהות בפורטוגל. והם נמצאו חיוביים לנגיף במוטציה הצ'ילאנית. בנוסף דווח כי בימי הבידוד שלהם לפני שהוגדרו כמאומתים ביקרו אצלם חבריהם. 

על פי הדיווח זוהה חולה נוסף שהיה במגע איתם. בנוסף לבני משפחה זו והחברים שנפגשו עימם על אותה הטיסה הייתה משפחה נוספת שזוהו כחיוביים לנגיף ולאותה המוטציה.

עם זאת, בשבוע שעבר דווח כי הפרופ' רן בליצר, התראיין לתכניתם של גולן יוכפז וענת דוידוב ברדיו 103 ובדבריו שהובאו באתר 'וואלה' אמר "אין ספק שנושא של וריאנטים ימשיך ללוות אותנו בחודשים הבאים כל הזמן".

עם זאת הדגיש: "האתגר שממנו אנחנו מנסים להימנע הוא וריאנט שיש לו עמידות חלקית או מלאה כנגד החיסון. נכון לרגע זה אין אף וריאנט, שאנחנו יודעים עליו, שיש סיבה להניח שיש עמידות לחיסון נגדו. אין עדות עד עכשיו בספרות ובנתונים שיכולים לגרום לחשוב שהוא עמיד".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום