משטרת ישראל מציגה: כך תראה הילולת שמואל הנביא

בשבוע שעבר דווח כי לאור החלטת מהנדס הבטיחות, אושרה לעת עתה כניסתם של עד 500 איש בו זמנית שיעלו להתפלל במתחם הקבר מבחוץ | כל הפרטים על ההילולא המסורתית

אהרן מילר | חדשות בארץ 9.5.2021 | 17:33

צילום: חדשות 24

משטרת ישראל השלימה היערכותה לקראת הילולת שמואל הנביא החל בימים אלו, וזאת בצל האסון הנורא במירון בליל ל"ג בעומר. בשבוע שעבר דווח ב'בחדרי חרדים' כי לאור החלטת מהנדס הבטיחות, אושרה לעת עתה כניסתם של עד 500 איש בו זמנית שיעלו להתפלל במתחם הקבר מבחוץ, כשבפנים יישאר סגור, ושאטלים יעלו ויחזירו את המתפללים הלוך ושוב עד הכמות המותרת כאמור, 500 איש ביחד כפי הוראות מהנדס הבטיחות. 

עוד דווח כי גם ההדלקה במקום על ידי האדמו"ר מאונגוואר, הממשיך בחזקת אביו – האדמו"ר בעל ה'משנה הלכות' זצוק"ל אשר חידש את ההדלקה על הציון, תצומצם השנה ביותר. כך גם בכותל המערבי ביום שני בערב, יום ירושלים, יפעלו במשטרה כפי הוראות מהנדס הבטיחות ורק כמות שתאושר יורשו להיכנס. 

במשטרת ישראל פרסמו היום (ראשון) הודעה מיוחדת על הסדרי ההילולא, על פי ההודעה שוטרי משטרת ישראל, לוחמי ושוטרי משמר הגבול ומתנדבים רבים ייפרסו לשמירה על הסדר הציבורי, ביטחון הנפש והרכוש, הסדרת והכוונת התנועה לקראת אירוע הילולת הנביא שמואל שתתקיים בצפון העיר ירושלים.

עוד נאמר כי הערכות משטרת ישראל תתמקד בצירים המובילים למתחם קבר נבי סמואל ותתוגבר נוכחות ניידות המשטרה לשמירה על ביטחונם של החוגגים, שמירת הסדר הציבורי והסדרת התנועה וזאת במטרה להקל על הציבור שמגיע להילולה ולמנוע עומסי תנועה בכניסה לאתר.

פירוט הסדרי תנועה:

ההגעה להילולה תתאפשר באמצעות קווי שירות סדירים והיסעים בלבד, שיצאו מ– 2 מוקדים: חניון מינץ וחניון מנהל קהילתי רמות. לא תתאפשר הגעה לאתר או למקומות הסמוכים לו בכלי רכב פרטיים. לרשות המתפללים יעמוד מערך היסעים עד הכניסה למתחם האתר ומשם ימשיכו עם הסעות מיוחדות לרחבת הקבר.

במהלך ימי ההילולה, החל ממוצאי שבת 8.5.21 ועד ליום ג' 11.5.21, יופעלו הסדרי התנועה הבאים: כביש 436 ממזרח למערב/ צומת גבעון החדשה לכיוון העיר יהיה סגור למשך כל ימות האירוע. תושבי גבעת זאב, גבעון, גבעון החדשה, הר שמואל, מתבקשים לנסוע דרך כביש בגין- כביש 20 צומת עופר. לא תותר חניה לצידי כביש 436 למשך כל ימות האירוע, רכב חונה יגרר.

המשטרה תערך עם שוטרים גלויים וסמויים ותפעל בנחישות וללא פשרות אל מול כל ניסיון להפר את הסדר והחוק. המשטרה תגלה אפס סובלנות כלפי כל גילוי של אלימות פיזית ו/או מילולית, תפעל בכל הכלים העומדים לרשותה כנגד מפרי הסדר ופורעי החוק ותדאג למצות עימם את מלוא חומרת הדין.

לסיום נאמר כי משטרת ירושלים קוראת לציבור להתאזר בסבלנות ולהישמע להוראות השוטרים בשטח, להשתמש בדרכים חלופיות ובתחבורה הציבורית. ולרשות הציבור ניתן לפנות אל מוקד 110 של משטרת ישראל לקבל המידע אודות האירועים.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום