ללא קשר למצב הביטחוני: ציון הרשב"י ייסגר בער"ח

לאחר אסון מירון ולאור דרישת המשטרה על תנאי בטיחות מודיעים בוועדת החמישה על סגירת ציון הרשב"י על מנעול ובריח בערב ראש חודש סיון אז באים אלפים לשפוך שיח ותפילה אצל רבי שמעון 

משה ויסברג | חדשות בארץ 10.5.2021 | 22:21

שוטרים מפנים מתפללים מציון הרשב"י צילום: דוד כהן, פלאש 90

אלי פריינד מנכ"ל אתר ציון הרשב"י שע"י ועדת החמישה המנהל את הציון במירון הודיע היום (שני) במכתב למפקד תחנת צפת כי בהמשך לפגישה עם הגורמים: ציון הרשב"י בער"ח סיון יהיה סגור כולו. 

הציון יהיה סגור החל ממחר יום שלישי בשעה 14:00 בצהריים ועד רביעי בשעה 4:00 לפנות בוקר. 

במכתבו כותב פריינד למרות שאיש אינו מזמין מתפללים ומבקרים לאתר קבר הרשב"י והציבור מגיע לאתר באופן ספונטני. לאור זאת כשלעצמי אני מסופק האם על פי חוק מדובר ב"אירוע" המצריך את תכנית
פק"מ האבטחה. 

"אך למרות האמור לעיל, קיבלתי את עמדתכם ופעלתי ככל יכולתי ליישם את דרישות המשטרה והמנב"ט ואף לאשר אותם מבחינה תקציבית מול המרכז הארצי למקומות הקדושים".

פריינד כותב כי "דא עקא, בין כלל הדרישות בתכנית, ישנה דרישה לחוו"ד מהנדס בטיחות ואישור כיבוי אש לאירוע לפי לוח הזמנים הנתון לא ניתן היה לאתר מהנדס בטיחות שיגיש חוו"ד לאישור האתר מבחינה בטיחותית. כמו"כ לפני שעה קלה הודיעו לי מכב"א שהאירוע אינו מאושר מבחינתם.

בנסיבות האמורות לעיל אין באפשרותי לקחת אחריות על בטחון ושלום הציבור באירוע ערב ר"ח סיון.

פריינד מודיע כי בכוונתו לסגור את דלתות הציון הראשיות וכן את שערי מרפסת הכוהנים בשעות הנ"ל ובנוסף להציב סדרנים אשר ימנעו את כניסת המתפללים והמבקרים בציון הקדוש.

גורמים עמם שוחחנו אומרים ל'בחדרי חרדים' כי מדובר בהחלטה הזויה כי לא מדובר פה באירוע של ל"ג בעומר סך הכל תפילה של ערב ראש חודש ללא הדלקות וללא פרנצ'עס ודחיפות. 

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום