ראש עיריית לונדון נבחר מחדש והודה לקהילה היהודית

סאדיק קאן, נבחר לכהונה שנייה בראשות העיר לונדון, בירת בריטניה ולא שכח להודות ליהודים על בחירתם בו. הוא ניצח בהפרש של כ-280 אלף קולות

יענקי פרבר | חדשות בעולם 11.5.2021 | 09:43

סאדיק קאן צילום: מתוך הטוויטר שלו

ראש העיר החדש - ישן של לונדון, סאדיק קאן, הודה לקהילות היהודיות בעקבות בחירתו לקדנציה שנייה, וציין כי האירוע הראשון שלו שפעל כראש העיר ב-2016, היה הנצחה של יום השואה.

סאדיק קאן זכה בבחירות מחודשות בהפרש של 280,000 קולות, אם כי פחות מההפרש בו זכה בבחירות הראשונות בשנת 2016. הפעם הוא קיבל 1,013,721 קולות מול 893,051 של יריבו השמרני שון ביילי. למרות שמפלגת הלייבור שקאן חלק ממנה, ונתפסה בידי יהודי בריטניה כנגועה מאוד באנטישמיות בשנים האחרונות, קאן עצמו נתפס כידידותי לקהילה היהודית ונאם נגד אנטישמיות, וגינה כל מעשה אנטישמי.

ה'אלגמיינר' מציין כי במהלך הקמפיין האחרון שלו, אמר קאן כי יבקר בישראל במהלך הקדנציה השנייה, וציין את יחסיו החזקים עם ראש עיריית תל אביב, רון חולדאי, במיוחד במהלך מגיפת הקורונה.

במאמר דעה שפרסם ב'גרדיאן' בשנת 2019, ביקר קאן את מפלגתו בנושא האנטישמיות, וכתב: "זה הרסני שכל כך הרבה אנשים יהודים חשים כעת שלמפלגת העבודה - מפלגה שצריכה להיות הבית הטבעי שלהם - אין את האינטרסים שלהם בלב, וגרוע מכך, נראה להם שהם לא מוכנים להתמודד עם מכת האנטישמיות שבפנים".

בהצהרה לתקשורת אמר קאן, "אני רוצה לתת כבוד לכמה מיהודי לונדון שהם חלק מהצוות שלי. ואני גאה בכך שרבים כל כך בקהילה המשיכו לתמוך בי במהלך הקמפיין שלי להיות שוב ראש העיר".

קאן אמר ל-Jewish News: "זה היה כל כך משמעותי עבורי שהאירוע הראשון שעשיתי כראש העיר בשנת 2016 היה יום השואה", הוא נזכר. "מאז לא הפסקתי לעסוק ולהקשיב לקהילה היהודית בגלל החששות שלהם, תרומתם של לונדונים יהודים היא אחת הסיבות לכך שאנחנו אחת הערים הגדולות בעולם", אמר קאן.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום