לאחר קבלת האישור: היערכות לחיסון גילאי 12-16

אתמול דווח כי ה-FDA האמריקני אישר את החיסונים של חברת פייזר גם לגילאי 12-16 | במשרד הבריאות ברכו על אישור החירום של ה-FDA להרחבת החיסונים גם לגילאים אלו, והחלו בהיערכות מול קופות החולים

אהרן מילר | בריאות 11.5.2021 | 10:36

נסיין ישראלי מקבל חיסון לקורונה צילום: Yonatan Sindel/Flash90

כבר שנה וחצי שבכל רחבי העולם שותקו האזרחים ושגרת חייהם בעקבות התפרצות נגיף קורונה. הנגיף שהחל את דרכו בשוק האוכל בהוואן שבסין, הלך וכבש את כל הגלובוס. ובעוד כל העולם עדיין מתמודד עם גלים חוזרים ונשנים של תחלואה. בישראל, בחסדי שמיים, הנגיף כמעט ומוגר. וזאת לאור מערך חיסונים מוצלח במיוחד.

מדינת ישראל הייתה הראשונה לחתום חוזה נרחב עם חברת פייזר, חוזה שהורחב שוב בתום סאגה פוליטי. עם הרחבת החוזה, הבהיר ראש הממשלה בנימין נתניהו, כי הרחבה זו מטרתה גם החיסון עבור הצעירים יותר.

אמש (שני) התקבל אישור החירום המיוחל של ה-FDA (מנהל המזון והתרופות) האמריקני. לחיסון גילאי 12-16. ובמשרד הבריאות הישראלי החלו מיד להיערך לחיסון אוכלוסייה זו.

לאור האישור, מקיים מנכ"ל משרד הבריאות הפרופסור חזי לוי, דיונים בנושא בהשתתפות גורמי המקצוע הרלוונטיים, נציגי קופות החולים ואיגוד רופאי הילדים במטרה להיערך להרחבת החיסון לגילאי 12-16.

לסיום ההודעה נאמר כי הצוות לטיפול במגפות וועדת החיסונים יקיימו דיונים בנושא, תוך התייחסות לסוגיית היעילות והבטיחות ויגישו את המלצתם למשרד הבריאות.

עוד צויין כי במקביל להתייעצויות משרד הבריאות נערך יחד עם קופות החולים להתחלת החיסונים.

אתמול כתב שר הבריאות יולי אדלשטיין בחשבון הטוויטר שלו: "עד כמה מצבנו טוב בזכות החיסונים? תראו את מספרי הקורונה ב 3 תחומים חשובים: פעילים: לראשונה מאז מרץ 2020 יש פחות מ1,000 חולים פעילים (בשיא היו למעלה מ- 70,000). קשים: כבר שבוע מספר החולים הקשים עומד על פחות מ 100, כאשר רק לפני פחות משלושה חודשים היו יותר מ 1,000 חולים קשה. - מאומתים יומיים: מספר המאומתים היומי בירידה משמעותית כבר תקופה ארוכה, ועומד על מספר דו ספרתי. הממוצע השבועי של המאומתים ביום עומד על 51 בלבד (בשיא הגל השלישי בינואר הממוצע השבועי הגיע ל 8,318 מאומתים ביום). כך נראית יציאה מקורונה של המדינה המחוסנת הראשונה".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום