פוגרומים בלוד: הכתב פרץ בבכי כשראה ספרי קודש שרופים

לאחר שפורעים ערביים הציתו במהלך הלילה תלמודי התורה ומכינות בלוד, כתב 'חדשות 12' ברהנו טגניה סיקר מהשטח את השריפות - וכשנכנס לאחד מהכיתות, ראה ספרי קודש שרופים ובזוים, ופרץ בבכי | לאחר מכן הסביר: "זה פשוט קשה, קשה לראות מחזה כזה"

יאיר כלפה | חדשות בארץ 11.5.2021 | 12:51

כיתת א' שרופה ברמות אשכול - לוד צילום: נדב שטרסברג

בעקבות לילה של הצתות במכינה ובתלמוד התורה בלוד, הבוקר (שלישי) כתב 'חדשות 12' ברהנו טגניה הלך לסקר את האירוע, והתקשה לעצור את הדמעות.

טגניה ניגש לסקר את הזירה לשידורי הבוקר של ערוץ 12, ולאחר שראיין אב של אחד התלמידים בתלמוד התורה, הוא נכנס לאחד הכיתות וראה ספרי קודש שרופים ובזויים - והתקשה לעצור את הדמעות.

"בהתחלה שמעתי שיש בית כנסת של העדה ההודית שהוצת אתמול בלילה", סיפר לאחר מכן ב'103fm' והמשיך, "אנחנו מגיעים ללוד, מישהו אומר לי לך עוד מאה מטר ימינה, שם ניסו להצית".

הוא המשיך לתאר: "אתה מגיע למכינה קדם צבאית, לא היה אף אחד. אתה מריח את הריח של העשן, את הפיח. שואל - איפה ניסו לשרוף? אומרים 'תעלה קומה'".

"אתה נכנס לכיתה, רואה מולך ספרייה קטנה כזאת והספרייה מלאה בספרי קודש, תנ"ך שרופים, חלקם שרדו וחלקם שרופים. זה דבר שקשה לראות בלי קשר לדעה פוליטית, לימין או לשמאל", סיפר.

"אני לא זוכר אם בכיתי, אבל היה לי קשה", אמר והמשיך, "ירון אברהם עזר לי, הוא הבין שאני מאוד מתקשה ומשך את השידור עד שהתעשתי על עצמי".

"זה מתערבב לי כי אתמול היה יום מיוחד, תרשו לי, אתמול היה יום מיוחד עבור הקהילה האתיופית, יום ירושלים, אנחנו שמחים ומאוד מאוד עצובים, יש זיכרון של מעל 6,000 אנשים שנספו בדרכם להגיע לארץ ישראל", הוסיף.

"כל הזמן סיפרו לנו, אני בתור ילד שגדל עם הסיפור שמספרים לך והכול, זה הסמל. כשאתה רואה מולך אנשים מהקהילה שלך, מהעדה שלך שחירפו נפשם להגשים את החלום ודווקא פה במקום הזה אתה רואה ספרי תנ"ך וקודש שרופים. זה פשוט קשה, קשה לראות מחזה כזה", סיכם.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום