טראמפ: "אצלי זה לא היה קורה, היריבים פחדו"

דונלד טראמפ, נשיא ארצות הברית לשעבר מתייצב לצידה של ישראל וטוען כי המצב הנוכחי מתאפשר בשל רפיסותו של מחליפו ג'ו ביידן. "תחת ביידן, העולם נעשה אלים יותר וחסר יציבות, מכיוון שחולשתו של ביידן וחוסר התמיכה בישראל מובילים להתקפות חדשות על בעלות בריתנו"

יענקי פרבר | מדיני 12.5.2021 | 08:20

טראמפ ונתניהו צילום: Miriam Alster/FLASH90

נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ מתייחס למצב בישראל, תקף את מחליפו ג'ו ביידן, ואמר כי אצלו זה לא היה קורה. "כשכיהנתי בתפקיד היינו ידועים כממשל השלום, מכיוון שהיריבים של ישראל ידעו שארצות הברית עומדת חזק לצד ישראל ותהיה תגובה מהירה אם ישראל תותקף". אמר.

טראמפ התייחס לממשל הנוכחי ואמר כי "תחת ביידן, העולם נעשה אלים יותר וחסר יציבות, מכיוון שחולשתו של ביידן וחוסר התמיכה בישראל מובילים להתקפות חדשות על בעלות בריתנו, אמריקה חייבת לעמוד תמיד עם ישראל ולהבהיר כי על הפלסטינים לסיים את האלימות, הטרור והתקפות הרקטות ולהבהיר כי ארה"ב תמיד תתמוך בתוקף בזכותה של ישראל להגן על עצמה, באופן לא ייאמן, הדמוקרטים ממשיכים לעמוד לצד הנציגה האנטי-אמריקנית המטורפת אילהן עומר, ואחרים, שתוקפים בפראות את ישראל בזמן שהם נתונים תחת מתקפת טרור".

בתוך כך שר החוץ, גבי אשכנזי שוחח עם מקבילו האמריקני אנתוני בלינקן על המצב בין ישראל לפלסטינים. "זה עתה שוחחתי עם מזכיר המדינה האמריקאי, בלינקן. הדגשתי בפניו שישראל שומרת על זכותה להגן על ריבונותה ולא תאפשר ניסיון לפגוע באזרחיה", כתב אשכנזי בטוויטר.

"החמאס בחר בדרך הטרור וירה ביממה האחרונה למעלה מ-600 רקטות, לכיוון אוכלוסייה אזרחית בירושלים בירת ישראל, למרכז הארץ וליישובי הדרום, פגע בעשרות חפים מפשע והרג 3 אזרחים. הודיתי לו על הגיבוי והתמיכה האמריקאית על זכותה של ישראל להגן על עצמה, והדגשתי שישראל תמשיך לפעול ביד קשה נגד ארגון הטרור החמאס. אנו מצפים מכל הקהילה הבינלאומית לגנות את פעילות הטרור של החמאס והירי מעזה ולא לתת פרס לטרור, זהו אינטרס משותף לכולנו". כך שר החוץ הישראלי.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום