דגל ישראל הונף בברלין; "הסולידריות שלנו עם ישראל"

קולות אחרים: בניגוד לקריאות והצעדות בגנות ישראל בכל רחבי העולם דווקא בגרמניה בחרה מפלגת השלטון להעניק גיבוי חד משמעי למדינה המוכה | דגלים הונפו לצד קריאות בגנות חמאס המהדדות ברקע

יענקי פרבר | חדשות בעולם 13.5.2021 | 09:46

דגל ישראל מונף בברלין צילום: אנטוניה ימין

תמיכה בלתי מסויגת ודי מפתיעה בגלל הפומביות דווקא לפני בחירות שייערכו בקרוב בגרמניה, ‏מפלגת השלטון בגרמניה בהובלת ארמין לאשט, שנבחר לראשות מפלגת השלטון הנוצרית-דמוקרטית הגרמנית מפגינה "סולידריות עם ישראל".

אתמול הוצב דגל ישראל מחוץ לבניין המפלגה בברלין, כך דיווחה אנטוניה ימין כתבת 'כאן 11' באירופה.

‏ארמין לאשט, שנחשב לממשיך דרכה של הקנצלרית אנגלה מרקל אם ינצח בבחירות הקרובות בגרמניה, במסר תמיכה שלא משתמע ל-2 פנים במילים חד משמעיות: "בשעות הקשות האלה הסולידריות שלנו נתונה לאנשים בישראל. אתם יכולים להיות בטוחים בכך שגרמניה עומדת לצדכם. צריך לומר בבירור מי עומד מאחורי הטרור הזה - ארגון הטרור חמאס".

עוד אמר, ‏"לחמאס אין שום רצון בשלום במזרח התיכון, חמאס לא פועל למען הרוב הפלסטיני, ואני קורא למחמוד עבאס ולרשות הפלסטינית לעשות כל שביכולתם להוביל לסיום האלימות. אני יודע שרבים מאלה שמעוניינים בשלום מגנים את התקיפות האלה של חמאס".

‏בסיום דבריו חזר לאשט על המשפט הזכור ביותר מנאומה ההיסטורי של קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל בכנסת ב-2008 ואמר כי: ״זכות הקיום וביטחונה של ישראל הם חלק מהרזון דטרה של גרמניה״ (רזון דטרה = סיבת קיום).

אנטוניה ימין מציינת, כי "‏ארמין לאשט, מי שעשוי להפוך לקנצלר הבא של גרמניה, הביע במסיבת עיתונאים מיוחדת תמיכה בישראל, וזה ממש לא מובן מאליו, בדר"כ מועמדים פוליטיים לפני בחירות (לא רק בגרמניה) מעדיפים לא להביע עמדה ברורה לכאן או לכאן כדי לא להרגיז קבוצות בוחרים".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום