מרגש: מכבי משיקה את פרויקט "נפגשים" במגזר החרדי

לאור ניסיונו האישי החליט מנכ"ל מכבי, מר רן סער, לרתום את מערך הבריאות המוביל והמקצועי של מכבי ויזם את תוכנית 'נפגשים' כדי לסייע לרווחתם של המבוגרים שכן בריאות הנפש שווה לבריאות הגוף ▪ מנהל השיווק למגזר החרדי ר' משה שלזינגר: "אנו במכבי יודעים עד כמה הדאגה לקהילה ולאנשים בקהילה חשובה לבריאותם הפיזית, ולכן אך טבעי הוא שהמגזר החרדי יהיה חלק מהמיזם החשוב"

שימי פרקש | בריאות 13.5.2021 | 07:35

סבא ונכדתו צילום: unsplash

ברוח המסירות, החמלה והדאגה שמובילה מכבי שירותי בריאות ומתוך אמונה שהבריאות האישית שזורה במצב הנפשי, משיקים בימים אלו במכבי את פרויקט "נפגשים", במסגרתו עורכים המתנדבים ביקורי בית או שיחות טלפון עם אנשים מבוגרים בקהילה, מפרים את בדידותם ומקלים על חייהם.

את הפרויקט הייחודי יזם מנכ"ל מכבי מר רן סער, מתוך ניסיונו האישי כמי שטיפל בהוריו ובבני משפחתו המבוגרים במשך כשני עשורים, מה שחידד בעיניו את ההיבטים הנפשיים והחברתיים של האוכלוסייה המבוגרת, לצד אלו הבריאותיים, ואת הקשר בין בריאות הנפש לבריאות הגוף.

"כבר שנים שאנחנו מבינים שבריאות הנפש שווה לבריאות הגוף, והם צריכים להיות שזורים יחדיו", הסביר המנכ"ל וציין כי "מכבי מטפלת גם באנשים מבוגרים רבים שהם לעיתים גם חולים יותר פיזית וגם נמצאים בבדידות, ובעיני היה זה אך טבעי שנצא לתוכנית כזו שבה  מטפלים בחוסן הנפשי של המבוגרים, ובכך כמובן משפרים את הבריאות הכוללת שלהם".

בקרוב אף ייערכו במכבי מחקר מקצועי מקיף, שצפוי לאשש את התועלות הרבות שבביצוע פרויקט כזה. "הממצאים, ככל שהם מתקבלים, מפתיעים אותנו מאוד לטובה. אולם חשוב לזכור כי על אף הפעילות הענפה של 'נפגשים', הצורך הוא גדול הרבה יותר ואני מקווה להעצים את פעילות 'נפגשים' משום שזו האחריות החברתית של כולנו ובוודאי שלנו, כגוף בריאות מוביל בישראל", הוסיף המנכ"ל.

בהתאם לתפיסה זו יזמו באגף השיווק של מכבי בראשותה של מנהלת השיווק הגב' נירית בן קיש ובמערך השיווק למגזר החרדי בראשות ר' משה שלזינגר, את השקת פעילות "נפגשים" במגזר החרדי. את הפרויקט מובילה מנהלת הפרויקטים במגזר החרדי, הגב' מיכל צרפי, והיא תחל לפעול בשלב הראשוני כפיילוט בבני ברק אותו מרכזת העו"סית טל נוי ובמודיעין עילית אותו מרכזת העו"סית גילה נבו כאשר בעתיד יורחב הפרויקט, כאשר במכבי קוראים לציבור כולו להצטרף ולהתנדב במיזם החשוב.

מנהל השיווק של מכבי למגזר החרדי, ר' משה שלזינגר, ביקש להודות למנהלת הפרויקטים הגב' מיכל צרפי שמובילה את הפרויקט וציין "מאז שהתחלנו בפרסום הפרויקט, תוך שעות אחדות פנו אלינו עשרות רבות של מתנדבים המבקשים לסייע לציבור, מה שמעיד על המעורבות והחמלה הרבה הקיימת בציבור כלפי המבוגרים בקהילה".

לדבריו, מכבי מובילה כבר תקופה את פרויקט 'נפגשים', כאשר בחודשים האחרונים יזמנו השקה מותאמת של הפעילות במגזר החרדי, יחד עם ממונה על תחום גמלאים ומתנדבים של מכבי הגב' נעמה פרידמן, מנהלת מחלקה לעבודה סוציאלית ויחסי חבר ד"ר ליזה כנעני ושאר השותפים לפרויקט – והצלחנו להרים את המיזם החשוב שמקדש את החובה שכולנו אמונים עליה 'והדרת פני זקן'. אנו במכבי יודעים עד כמה הדאגה לקהילה ולאנשים בקהילה חשובה לבריאותם הפיזית, ולכן אך טבעי הוא שהמגזר החרדי יהיה חלק מהמיזם החשוב. התחלנו בפיילוט בערים החרדיות המובהקות כבני ברק ומודיעין עילית, ועם הצלחת הפרויקט הוא יורחב ליישובים חרדים נוספים".

בהשארת פרטים בטופס כאן למטה,תוכלו לעבור קופה תוך 3 דקות בלבד>>>

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום