קנצלר אוסטריה עומד בפני אישומים פליליים לאחר שהואשם בשקר

קנצלר אוסטריה סבסטיאן קורץ עומד בפני אישומי שחיתות פליליים, לאחר שהואשם בשקר לוועדה הפרלמנטרית, הקנצלר האוסטרי סבסטיאן קורץ נחקר בחשד שהצהיר בפני ועדה פרלמנטרית הצהרות כוזבות

יענקי פרבר | חדשות בעולם 13.5.2021 | 13:14

קנצלר אוסטריה צילום: מתוך הטוויטר של הקנצלר

קנצלר אוסטריה, סבסטיאן קורץ הכחיש את ההאשמות נגדו על עדות שקר ביום רביעי, ואמר במסיבת עיתונאים כי חקירת הפרקליטות הכלכלית והשחיתות מתרכזת בהצהרות שנתן במהלך בדיקה פרלמנטרית שהתמקדה במנהיג מפלגתו השותפה לקואליציה.

החקירות הללו הביאו לקריסת ממשלתו הקודמת של קורץ בשנת 2019. הקנצלר ככל הנראה יעמוד לדין בשל אישום פלילי, אם התיק יגיע בפני שופט, כך דיווחה סוכנות הידיעות APA באוסטריה. לדבריו, אין לו מחשבות להתפטר.

הוועדה הפרלמנטרית חקרה את פרשת 'איביזה', שהובילה להפלתו של סגן הקנצלר דאז היינץ-כריסטיאן שטראכה. הגיעה לאחר שצץ סרטון בו נראה שטראכה נראה מציע שוחד למשקיע רוסי כביכול בתמורה לכך שיתמוך במפלגת הימין הקיצוני שלו. הוא תועד באי איביזה בספרד זמן קצר לפני הבחירות באוסטריה ב-2017.

בעקבות קריסת הממשלה התקיימו בחירות חדשות וקורץ נבחר מחדש והפעם הקים קואליציה עם הירוקים. הסרטון העלה תהיות האם מינויים לתפקידים בחברות ממשלתיות נעשו כהלכה, אם כי סגן הקנצלר דאז אומר שהיה שיכור ולא דיבר ברצינות.

"ידעתי שיש דרישה חוקית לדבר אמת בוועדה ולכן כמובן תמיד עניתי על השאלות בצורה אמיתית", אמר קורץ ביום רביעי במסיבת עיתונאים אז פורסם כי הוא וראש הסגל שלו נמצאים בחקירה.

קורץ הוסיף כי השאלות היו על מה שקרה מספר שנים קודם לכן ועל ניסיון לתפוס אותו בשקר. אם יועמד לדין ויורשע, הוא צפוי לשלוש שנות מאסר.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום