המשטרה סיכמה עם הבדואים: תשמרו על כבישי הדרום

בעוד בלוד ובשאר הערים לא מורשים תושבים ישראלים לבוא לעזר התושבים המקומיים שבמצוקה, משטרת ישראל רוקחת הסכמים עם הבדואים שישמרו על כבישי ישראל מפני הנזק שלהם עצמם | כך נראית המשילות; מרתיח

אהרן מילר | חדשות בארץ 13.5.2021 | 14:13

המשטרה והבדואים צילום: דוברות המשטרה

המתיחות הביטחונית שהחלה בירושלים הבירה, התפרצה במלואה עושה בימים האחרונים, עת הפכו כל ערי ישראל, בדגש על אלו המעורבות, לזירת מלחמה. באזור הדרום, המרוחק קמעא מעזה, השליטו בימים האחרונים הבדואים טרור בכבישי ישראל.

הלילה במסגרת הערכות שוטרי תחנת דימונה בסיוע לוחמי יחידת יואב לשמירה על הסדר הציבורי בעיר נעצרו 4 תושבי העיר בחשד להפרת הסדר הציבורי ויידוי אבנים לעבר כלי רכב והם יובאו בפני בימ"ש.

בנוסף בהודעת מיוחדת שהוציאה משטרת ישראל הובהר כי "כחלק מההערכות קיים מפקד התחנה, סנ"צ משה זריהן, מפגש עם משפחות מהיישובים הבדואים המתגוררים בסמוך לדימונה ומהלכו הוחלט בידי נכבדי השבטים והוועדים המקומיים לצאת ולשמור על כביש 25 בקרבת מגוריהם במטרה להרחיק צעירים ולשמור על הסדר".

יושב ראש הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' תקף: ‏"אני מבין שהמשטרה החליטה שעדיף לה לשלם פרוטקשיין לכמה משפחות פשע בדואיות במקום להחיל את הריבונות והחוק הישראלי בעצמה. אם ממילא הבדווים קיבלו אוטונומיה בנגב אז שיהיה רשמי... לפחות ששלטונות המס יהיו בתמונה ויגבו את חלקם... בושה וחרפה. אין מילים".

חברת הכנסת איילת שקד כתבה אף היא בתגובה: "‏משטרת ישראל הניפה דגל לבן. יש להכניס עוד היום כוחות צבא לערים המעורבות ולמרכז הנגב ולהחזיר את השליטה לידי הריבון".

עוד הוסיפה: "אם כדי לפנות יהודים מגוש קטיף אפשר היה להפעיל צבא, אין שום סיבה לא לפעול באותו אופן, כדי להגן עליהם".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום